Gå til innhold

stor baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 31 og var på UL i går, fikk vite at baby er estimert til å veie rundt 2040 gram allerede!!! I følge grafen ligger han på 95 prosentilen (eller hva det nå heter) Han ligge rtydeligvis an til å bli en stor kar. Noen flere som har fått beskjed om stort barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, i uke 31 var jeg til vekstestimering pga lite og avflatende SF mål. Men vi fant stor baby på 2000 gram. Men i uke 37 var plutselig babyen liten og kun på 25 percentilen og det var den også på ny sjekk i uke 39. Mystisk. Men jeg tror den ene legen overestimerte og den neste underestimerte og at babyen egentlig er ganske så gjennomsnittlig. Vi får se om få dager :)

Skrevet

Var på ul i uke 32, og da veide han 2180g. Så stor baby her også:)

Skrevet

Min krabat i magen veide 1200 gram da vi var på 3d for 14 dager siden:p Jeg var da 28 uker. Jordmor der sa at han da lå 4% over gjennomsnittet, så er spent kjenner jeg :o)

Skrevet

Mannen/far til barnet veide nærmere 6 kg da han ble født!!!! Håper virkelig babyen har mine gener akkurat der :o

Skrevet

var selv på 3d i uke 33 og barnet var da estimert til 2100..litt over gjennomsnittet her også tydeligvis..

Skrevet

var selv på 3d i uke 26 og da lå han til og veie rundt 4 ved fødsel altså 100 gram mer enn vanlig ca, nettop kommet hjem fra jordmor og hun sa at han lille i magen var en helt normal baby på rundt 3,5 ved fødsel. men mye kan skje. tror ikke sååå mye på det de sier spesielt ikke etter i dag. han endret tom på terminen min noe jordmor sa de IKKE kunne gjøre så tror ikke man skal tenke for mye på vekten til barnet. Jordmødre og andre har vist at d er fint mulig og ta feil av vekten til barnet:)

Skrevet

HappyC

6 kilo???? Oisann... Får håpe babyen din ikke blir sååå stor da:-p

Skrevet

Min også, Lissja! Tror det var ca 1200 gram han sa. I alle fall estimerte han babyen til å være 4100g ved termin, iik!

Skrevet

Barnefar her var 4,9 kg og jeg gruet meg veldig for dette forrige gang.Jordmor beroliget meg med at barnets fødselsvekt heller fulgte moren. Gutten vår veide akkurat 3,5 kg født på termin :)

Skrevet

Da er jeg hvertfall ikke alene om sannsynlighet for stort barn. Min egen far var 6 kilo da han ble født, han ble født vaginalt......tok nesten knekken på mora si :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...