Gå til innhold

Ang. julegaver...Neida, forventer egentlig ikke gaver tilbake når jeg gir, men ;


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde tantebarn på nesten samme alder som dere selv,

med flere barn hver, og dere kjøpte julegaver til alle samme, tantebarna + deres barn igjen, snakk om 10-15 gaver....

 

Hadde du forventer gaver tilbake til dine små barn ?

 

Barna mine fikk ingen tilbake i fjor...og ja jeg lurer på å gjøre en liten innskrenking i år, kanskje bare en liten oppmerksomhet til hver av barna..ingen voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt det litt trøblete med gaver for jeg er så glad i å gi gaver som virkelig betyr noe og som jeg vet personen har bruk for. I de siste årene har jeg bare fått "hastegaver" tilbake og det er så kjipt..Vi har nå en avtale om hvem som skal gi hverandre gaver av store og små og det fungerer bra! Jeg forventer at alle vi gir gave til gir tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt snurt hadde jeg vært deg. Slike ting er greit å avtale på forhånd, synes jeg, ikke minst for å begrense pakkehaugen og unngå slike episoder som du nevner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tok det opp under en familiemiddag jeg. Spurte om vi kunne avtale litt ang gaver slik at det ble likt. Ingen sure miner. 17.41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kanskej jeg kan prøve det. Eller bare droppe de voksne og kjøpe en liten ting til mine "grandtantebarn" (oi høres gammel kjerring ut hehe)

Her er det jo ikke snakk om forkyvning i søskenleddet pga. alder.

De voksne , altså mine tantebarn er søskenbarn med mine små barn,

jeg er tante og grandtante...Skjønner ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skjønte familiekonstellasjonen helt, men det er ikke uvanlig å ha en slags aldersgrense der man slutter å kjøpe gaver når noen når en viss alder, eventuelt får barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie gir vi til egne foreldre, egne barn og tantebarn/onkelbarn.

Dvs at mine barn får gaver av sin onkel og tante, men vi gir ikke tilbake om de ikke har barn.

Gir ikke noe til tante, onkel, søskenbarn...

 

Her sa jeg for to år siden at jeg gir til barna og mine egen foreldre - holder lenge det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ufrivillig barnløs i mange år så hadde jeg blitt skikkelig lei meg om vi ikke hadde fått gave fordi vi ikke har barn.. I vår familie gir vi til tantebarn og om f.eks min bror ikke hadde hatt barn så hadde han fått den i stedet. Skal man straffes fordi man ikke har barn? Jobbe rompa av seg med å finne fine gaver også får man ingenting tilbake?? Dårlig gjort spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøper til de vi står nærmest, i flere år har vi gitt til folk vi ikke har noe god kontakt med, det kunn fordi det er min mann sine søsken.

men det er slutt på det i år.

ser de ikke, får ingen gave tilbake,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i er søsken, de 3 eldste av oss har "omtrent" like mange barn, så vi sier f. eks 1000kr i gave pr søsken også deler vi det på søsken og barn. Han som da er 15 år og ikke har barn får gave til 1000kr.Av og til får da søstra mi kanskje en gave til 800kr, mens datteren får en til 200kr, eller omvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...