Gå til innhold

Er dette litt smålig av mine svigerinner, eller er det jeg som er litt sår??

Anbefalte innlegg

Mine to svigerinner har i alt 4 barn til sammen, som er eldre enn mine barn. Vi har aldri blitt spurt om å arve så mye som en body. Er ikke dette litt rart? Mange som sier: Dere har jo mange søskenbarn å arve klær og utstyr etter. Og da sier jeg bare at vi har kjøp alt selv eller fått i gaver.

Den ene av svigerinnene mine hadde et vugge til sin sønn, som hun kjøpte brukt på nett. Når vi fikk vårt barn, spurte min mann om hun fortsatt hadde vuggen. Ettersom vi har liten plass, tenkte vi at det hadde vært supert å låne denne de få månedene denne brukes. Da sa hun vi kunne få kjøpe den, og prisen hun ga oss var flere hundre mer enn hun selv hadde kjøpt den for på finn!!

Vi har gitt barna både gaver til jul og bursdag, vårt barn får julegaven sin 2-4 måneder etter jul. (Vi bor ikke på samme sted)

Vi sender alltid gave i posten eller kommer i selskap. Vårt barn hadde bursdag i vår, men har ikke fått gave fra noen av dem. Selv om de har vært på besøk. Og hun ene kommer bare på besøk, hvis det er Moe hun trenger å låne.

Hvordan forholde seg til sånne mennesker? Eller er det jeg som er rar som synes dette er smålig og rar oppførsel??

Har lyst til å foreslå at vi til jul heller kjøper ekstra til våre egne barn og ikke bytter gaver. Hvordan bør jeg legge frem dette??

Fortsetter under...

Det er smålig og rart, men tror jeg bare hadde hevet meg over det. Du sier at hun ene bare kommer på besøk dersom hun trenger å låne noe, kan du ikke gjøre noe lignende da? At hun kan kjøpe det i stedet, for en høy sum?

I forhold til gaver kan du jo bare si at barna får så mange gaver, at det bare blir å bytte penger, så kanskje dere bare skal droppe gaver fremover?

Jeg synes du bare burde tenke at det er synd på dem begge to, de er jo ikke helt i vater, synes jeg da.

Det er mulig dine svigerinner er litt gjerrige. Men jeg mener at familiefreden kommer foran det meste annet. Så jeg ville bare hevet meg over det.

Jeg ville ikke foreslått det med gavene. Takk og bukk for det dere får. Ikke lag kvalme og misligheter i en familie pga ting som har med penger å gjøre. Det kommer dere til å angre.

Drit i det og hev deg over dem. Vi har det på samme måten med mannens bror og kone, de sender ikke engang en sms på bursdag til ungene. Jeg passer på at vi alltid husker voksne og sender gaver til barna både til jul og til bursdager. Vi sier nei(finner på noe) når de vil komme med alt pikkpakket sitt og bo hos oss i ferier(vi bor i byen, de på landet), men vi møtes. Og jeg vet at mine nevøer og nieser vet at de har en tante og onkel som er generøse og glade i dem. Så hever jeg meg over de voksne og tenker at det er de som er kjipe og gjerrige som taper.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...