Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Har gått på Cerazette i 3 mnd, yngstemann er 6 mnd og jeg er 5-6 uker på vei, i følge den der Clear-blue testen. Hadde bare en rar følelse (gravid-følelse), så tok en test, og faen å, så klart var den positiv. Har ikke sagt det til gubben ennå. Vi har ikke lyst på flere barn, to er mer enn nok. Jeg har vært supernøye med å ta pillene til samme tid hver dag. Jeg har alarm som ringer 21:00 hver eneste kveld, og pillen blir tatt like etterpå. Forbanna drit at en skal bli gravid! Og at det ikke er andre prevensjonstilbud til oss som ammer! Har aldri stolt på Cerazette, og nå er det jo tydelig bevist at det var på rett plass også. Vet søren ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil bare spole frem noen uker til aborten er over. For abort skal det bli, vi orker seriøst ikke flere barn..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Det ble jeg også, og hun er nå 6 mnd gammel. Skulle ikke ha flere barn vi heller, men å ta abort var uaktuelt for meg. Det var beintøft da alt stod på. Men nå har vi 4 barn herlige barn, så alt i alt er vi heldige. Trist når sånt skjer
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Jeg ble også gravid på cerazette, heldigvis hadde vi planer om å få en til, bare ikke fullt så tett. Men man angrer jo aldri på barna man får;-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Ble også ufrivillig gravid med Cerazette, og det er på begge gangene. Angret ikke at jeg tok abort. Ellers så hadde jeg vært barnløs den dag i dag. Planen min var egentlig at jeg aldri skulle bli mor. Kjente ei annen også som ble gravid på Cerazette. Hmmm, kanskje det ikke er så bra prevensjon likevel?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Nei, angrer så klart ikke på de barna vi har. Men to barn er nok for oss, en del pga at jeg sliter en del med diverse problemer, og (dette kan jo rettes på, men) jeg er så overvektig nå at jeg mest sannsynlig ville fått svangerskapsdiabetes.. Gubben kommer om en halvtime, får bare slippe bomba og bli ferdig med det..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Huff, vet ikke hva jeg skal si. Har panikk selv for å bli gravid. Er livredd for det, for jeg hadde ikke taklet det i det hele tatt. Minstemann er 3 mnd og vi har nå 3 barn. Ønsker deg lykke til i en vanskelig tid.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Ikke si sånn!! jeg går også på dem, har en på 4år og ei på 6 mnd, vi kan virkelig ikke få flere barn på maaaaange år om vi i det hele tatt skal ha flere, jeg ammer fortsatt morgen kveld og natt, så noe annet pervansjon kan jeg vel ikke få. i det siste har jeg vært kjempe slapp, sulten og tisser hvert 30 min.... kanskje jeg også burde tatt en test.... Bare et spm til dere, hadde dere mensen på cerazette? for jeg har ikke fått igjen mensen enda. men også hørt den kan bli borte på disse tablettene.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Du kan bruke hormonspiral når du ammer. Den er mye sikrere.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 hørt dem kan gro seg fast osv..... hilsen hun over
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 OI kjipern Jeg har gått på cerazette i 5,5 år nå og har ikke blitt gravid på de(har en 6-åring). Så jeg er veldig fornøyd. Ikke har jeg tatt pillene til samme tid hver dag heller. Men jeg ble gravid på Trionetta med første barnet. Syns du har vært skikkelig uheldig altså
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 har dere mensen når dere tar cerazette?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Jeg har mensen 2-4 ganger i året. Hilsen meg som har gått på cerazette i 5,5 år.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 I uhyre sjeldne tilfeller kan den det, men den sjansen er mye mindre enn å bli gravid på cerazette. Dere før vurdere hva som er viktigst for dere. Jeg velger hormonspiral for jeg vil absolutt ikke bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 Jeg ble gravid på loette. Det skal liksom være sikrere. Mannen min ønsket ikke flere barn. Siden abort ikke er akktuelt har han ønsket å adoptere det bort. Han har snakket om dette under graviditet, rett før fødsel, og etter. Ganske tøft å forholde seg til. Men for meg er det helt uaktuelt. En ting er å tenke det, men gå og gnåle om slikt???? Min baby er den beste i verden! Selv om den ikke var planlagt! Nå er vi redd for å bli gravid igjen. Og lurer fælt på hvilken prevansjon som virker. Jeg hadde ikke glemt å ta noen piller. Ikke feil tidspunkt heller.....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Cerazette er dessverre kjent for å ikke være sikker. Jeg forstår ikke at det er et lovlig prevensjonsmiddel. jeg kjenner veldig mange som har blitt gravide på denne pillen. Ikke bare det, men dersom man blir gravid på cerazette er det en vanlig komplikasjon å bli gravid utenfor livmoren, noe som i de fleste tilfeller fører til en smertefull abort. Dessuten er det jo farlig for den gravide dersom det ikke oppdages i tide.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #16 Skrevet 20. september 2011 Kan dere ikke bruke kondom i det året dere ammer og begynne på pilla igjen etterpå? Om dere er SÅ redd for å bli gravid så syns jeg det er merkelig at dere ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå