Gå til innhold

Hva gjør dere om morgenen med barna før dere drar i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om jeg har fri fra jobb, så ser morgnen slik ut:

07.00tiden. Vi våkner.

Slumrer til ca. halv 8. Sier hadet til pappaen som drar kvart over 7.

Halv 8 står vi opp.

Da våkner jeg, mens lillemann leker for seg selv på gulvet.

Kvart på 8 så kler vi oss. Tar et morgenstell på lillemann, og ordner meg selv. Så spiser han frokost.

Drar til barnehagen i halv 9tiden.

 

Jeg dusjer og spiser frokost når jeg kommer hjem igjen.

 

 

Jobber jeg, så våkner vi 06.00. Da går det slag i slag med alt vi skal gjøre. Morgenstell på begge, frokost, osv. Blir kanskje 10mn med leking på lillemann mens jeg gjør emg klar. Så er vi ute av døren kl. 7.

Begynner på jobb 07.20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to stk som skal i barnehagen. Jeg synes tiden går alt for fort om morgenen nå jeg skal levere. Om mini våkner 06.15, prøver jeg å beholde ham i senga vår litt, men han er jo sååå våken. Så skal han stelles, jeg skal stelle meg, storesøster skal stelles, og vips har det gått en time. Så skal mini ha frokost, og så skal vi andre ha frokost, og vips har enda 45 minutter gått. Hender storesøster ser barnetv mens vi andre steller og mini får frokost. Er så vidt jeg rekker bussen 08.15 etter levering i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp 8.

Går på do og vasker hender.

Smører frokost og spiser den.

Jeg ordner meg på badet mens han spiser ferdig, evt leker litt hvis han spiser kjapt.

Steller han på badet.

Kler på oss ytterklær.

Ute av døra ca 8:50

Går til bhg og er der ca 9.

 

Legger fram alt av klær og pakker sekk dagen i forveien.

 

Hilsen mamma og gutt på 2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp å vekker barna, finner frem klær og smører matpakker.

Jeg går å tar meg en dusj, mens de kler å seg.

Da jeg kommer ned har de kledd på seg, pakket sekkene sine. Siste sjekk på lekser.

De får se på fem-ti min med tv før vi reiser.

Merk, ingen her spiser frokost her om morgenen da må vi stå opp kl 0530 så de spiser etter at de har blitt levert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med at pappaen står opp kl 06.30 og smører matpakker mens vesla og jeg sover til 06.50. Da våkner jeg først stortsett og må vekke vesla. Så ligger vi i 10-15 minutter å koser oss i senga med litt skravling og kosing :) Så står vi opp , rett på badet å steller vesla. Så stikker hun ut å ser litt tv mens jeg ordner meg. Tar ca 5-10 minutter.

Så drikker jeg en halv kopp kaffe før vi kjører avgårde i barnehagen med lillemor.. Og så meg rett på jobb til kl 08.00 . Og alltid er jeg 5 minutter for sein..Men de herlige minuttene på morgenen med trøttfisen min er såå verdifulle at det får bare bli slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp en halvtime før jeg tar opp sønnen min. Sminker meg og ordner håret og lager matpakker før jeg vekker ham.

Så steller vi ham og leker og tuller litt mens jeg lager grøt til frokost til ham. Så spiser vi mens vi ser på Dinosaurtoget på TV.

Så leker han litt til mens jeg pakker sekker og vesker, så reiser vi i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...