Gå til innhold

febermåling i armhulen, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med febermåling under armen?

var i helt elendig form i går med kvalme, hodepine og feberlignende symptomer, men da jeg målte tempen (målte under armen) så viste den 35,1... :S

I følge wikipedia skal man legge på 0,6 grader for å få samme resultat som ved endetarmsmåling. men i følge dette da så hadde jeg en kroppstemperatur på 35.7 (?)

Har jeg gjort noe feil eller kan dette stemme?

kan legge til at ved tidligere målinger jeg har gjort så har jeg også hatt lav temp. men nå begynner jeg og lure på om det er noe jeg gjør feil..

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollmor og trollungene ♥
Skrevet

Det stemmer at du skal legge på omkring 0,5-0,6 grader. Men har erfart at den kan vise veldig lavt hvis man ikke har noe feber.

Ellers kan du kjøpe sånne engangs hetter som du kan tre over termometeret slik at du får sjekket skikkelig.

Skrevet

Jeg lurer på om termometeret ditt måler for kort tid. Når du skal måle tempen under armen, skal du vel måle lenger, skal du ikke?

Skrevet

Syns du bør bite i det sure eplet og måle der temperaturen er 'korrekt'... Har du skikkelig feber er det mye bedre for både deg og lille å vite om det og få hjelp til å senke den. Ellers har vi på helsestasjon fåt beskjed om at armhulemåling kan gi opp til 1,5 grader feilsvar. Uansett bør du måle deg når du føler deg i fin form noen ganger, så du vet hva som er normaltemperaturen din, da er det lettere å vite hvor stor endring det er når du føler deg febril.

Skrevet

Mulig du har holdt den for kort kansje... Eller så viser temperaturmåleren en feilmargin. For det stemmer at du skal legge til 0,5-0,6 når du måler under armhulen =) Men for best og mest mulig sikkert resultat bør du nok måle den rektalt! ;) Under tunga går også an, men der er det desverre lett for at den ramler ut av rett stilling og dermed viser lavere temp enn det som egentlig er rett..

God bedring :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...