Gå til innhold

Sikkert et ekstremt dumt spm! Men hvordan rimer jeg av fryseren min?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pakk maten inn i aviser, putt i kjølebag osv. Masse mat som dessuten tåler å stå i romtemperatur ei stund, men du trenger jo ikke å sette den i husets varmeste rom.

Ta ut kontakten. Sett inn kjeler med kokende vann. Lukk døra. Pst... Husk å åpne døra og få tørket ut smeltevannet før det renner ut og lager vannskade..... ;-)

Dumt spørsmål, eller ei! Det var i alle fall et ærlig spørsmål som det er greit å få et svar på.

Ta ut kontakten, åpne døra, ta ut maten, grav ut det meste av isen hvis det er noe. Legg kluter eller noe nederst slik at ikke vann kommer på golvet. La det stå åpent til alt er borte og vask. Hvis det er masse is kan du sette en kasserolle med varmt springvann inni.

Annonse

Jeg har tatt ispakker, slike en bruker i en kjøleboks, legger dem noen timer i fryseren slik at de er så kalde som mulig, og legger rundt omkring i kjøleskapet. Deretter er det viktig at kjøleskapsdøren stengt helt til du er ferdig, så ta ut det du skal spise de neste timene.

Deretter tar du ut kontakten, åpner fryserens dør, og av-iser som vanlig. Lurt å hjelpe til og fjerne de store is-blokkene hvis det er noen.

Vask med zalo eller annen oppvasksåpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...