Gå til innhold

Hvordan regne ut studiepoeng?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finner man ut hvor mange studiepoeng man har?

Og er det noen som vet hvor mange poeng som kreves for å gå utdanning som dyrepleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva du tenker? Snakker du om skolepoeng fra videregående eller studiepoeng fra høyere utdanning? Du kan få et tillegg på 2 studiepoeng for folkehøgskole, studier på 60 studiepoeng o.l. Utover dette får man ikke flere tilleggspoeng til karakterene fra videregående.

 

Hvordan man regner hvor mange poeng man har fra videregående (ikke studiepoeng i den forstand - det får man på høyere utdannelse), legger man sammen alle karakterene man har og deler det på antall - ganger så med ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg skjønte det. Og det var ikke det jeg spurte om.

Takk for svar, men om du ikke kan svare på det jeg spurte om, så bare la vær. Stryk bort "studie", og svar heller på hvor mange poeng jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på skolen....

Du er ikke garantert plass om du har nok studiepoeng. De som har høyest studiepoeng får plassene.

Hvordan man regner ut studiepoeng kommer helt ann på skolen. Noen gir ekstrapoeng ved en viss alder andre ikke fordi det har ikke så mye å bety.Noen gir poeng for visse karaterer, andre ikke. Du må ringe skolen!

 

Selv trodde jeg skolene regnet studiepoeng ut selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...