Gå til innhold

noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er u ike 25 nå og skal til jm i uke 28.. kjenner på kroppen at jeg virkelig er sliten og bekkenet krangler, tror kanskje jeg trenger å gå ned litt i stilling en periode.. kan jm skrive ut sykm??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det må nok legen gjøre. lykke til og god bedring:)

Skrevet

... og det er jo i grunnen alldeles latterlig, det er jo jordmødrene som er eksperter på de gravide kroppene (hvis man ikke har legekontroller hos en gynekolog da). MEN en kiropraktor kan sykemelde i opp til 8 uker - og de er jo ofte mer eksperter på bekkenløsning/låsning enn allmennlegene...

Skrevet

JM Kan ikke skrive ut sykemelding, men hun kan skrive ut papirer om tilretteleggelse/svangerskapspenger! Og det er vistnok like bra som sykemeldng.

Skrevet

er bare så tiltak å si til legen at man ikke har det så greit.. hehe, lettere å snakke med jm synes jeg.. vil jo så gjerne holde ut så lenge som mulig.. men begynner å lure på om det er vedrt det.. ingen som takker meg etterpå for å ha slitt meg ut.. blæææ, så hormonell og sår i tillegg vettu.. hehe.. jaja, dagens syting.

Skrevet

Jordmor kan hjelpe deg med å tilrettelegge på jobben din slik at du får det lettere! Dersom du også trenger å jobbe noe mindre kan jordmor hjelpe deg med å søke om svangerskapspenger for dette. I praksis fungerer dette som når man er delvis sykemld, men du bruker ikke opp sykemld-perioden din!

Dette kan også legen hjelpe med, men det er ikke så vanlig at legene kan noe om svangerskapspenger! Husk at graviditet er ingen sykdom og sykemld skal i prinsippet kun brukes når man er syk. Dumt å bruke opp sykemld-perioden når det finnes alternativer som er ment for gravide! Det kan jo hende at man trenger sykemld etter fødselen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...