Gå til innhold

Jeg orker snart ikke dra ut å handle sko til barna! Jeg kjøper alltid feil...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og jeg stresser meg mer og mer opp av det..

Hvert år, hver sesong..handle jeg FOR store sko til dem...av en eller annen grunn er jeg livredd for små sko at det siste mine barn skal er å ha vondt i beina får at de går med for små sko..så ender jeg alltid opp med å kjøpe 2 nummer for store...hehe..huff!

Handler alene uten dem, da jeg gjør dette på datig...

Hver gang styrer jeg med å måle både føttene på et ark, tar med andre såler osv..men kjøper alltid for stort...

 

Datteren min på 5år har ofte litt for store sko på seg..det er allefall 2cm å gå på...hun er nå vant med det..og sier alltid at skoene passer...men jeg blir så usikker, hvor stort kan det være før det blir for stort?

Hun er også bred over risten og trange sko over risten er grusomt for henne!

 

Har kjøpt cherrox som er str 29 nå..men hun er på grensen 27/28..skulle egentlig hatt 28...men så tenker jeg alltid langsiktig..at hun kan bruke de etter jul..da hun har goretex sko nå...men hvor mye vokser ett barn på i løpet av ca 4 mnd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor iallverden tar du ikke barna med når du kjøper sko?? Det handler ikke bare om at skoene skal ha riktig størrelse, men den skal også ha god passform til foten den skal sitte på.

 

Sorry ass, men nå syns jeg litt synd på barna dine som må gå med for store sko som ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er den eneste..vet om så mange som kan si: kjøp str 25 foreks for det bruker mitt barn. Jeg kan ikke si noe slikt..jeg vet ikke hva barnet mitt bruker..skoene er så forsjellig....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid med sønnen min når vi handler sko. For da kan butikken hjelpe til med å velge den riktige størrelsen og kommer med råd hvis jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å ta jenta med å bytte cherrrox skoene ja..se om 28 passer bedre...men så er det jo det om man trenger en ekstra ullsokk..kanskje de blir litt knappe da....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid ha med barnet for å prøve når det gjelder noe så viktig som sko og støvler.

 

Klær derimot kan jeg handle uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir siste gang jeg kjøper sko alene til barna.

Må jo alltid bytte uansett...

Men de gangene jeg har hatt barna med så sier de alltid i butikken at det er mye bedre med litt for store enn små..så den teorien har jeg alltid gått etter..kanskje i litt stor grad da men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cherrox er jo dødsubehagelig sko når du har bred rist, dessuten er de tunge og grusome og ha på. Kjøp heller viking thermo de er geniale, de er brede i modellen har en ullmix oppi skoen og er kjempelette mye lettere enn støvler og de kan brukes helt ned mot - 10, cherrox skal ikke brukes når det er minusgrader ute!!!!

 

generellt er viking det beste valget når du har barn med bred rist/fot. Kjøper kun det til mine bredristede gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike ting du kan spørre butikk ansatte om. Jeg har fått mye hjelp fra butikken om det spørsmålet når jeg kjøper vintersko. Dessuten har jeg også tatt henne med i butikken for å prøve skoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt store sko gjør ingenting, men 2-3 nummer for store er mye. Og du kan finne mange fine og gode sko som er beregnet på barn med bred vrist. Ta med barnet og prøv på. Få de i butikken til å hjelpe deg og finn gode sko til barnet ditt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med hun lenger her opp som mener at cherrox er ubehagelige sko, kjøp heller viking thermo mye lettere og varmere sko og en kan bruke dem helt ned til - 10. Cherrox skal en vel ikke bruke når det er minus grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viking thermo er bedre enn mye andre cherox, men kan IKKE brukes ned til - 10 grader.. de sa det først, men har gått tilbake på det.. det er og blir en sko som ikke puster og barna blir klamme på føttene og dermed kalde.. max - 5 kalde. men jeg bruker ikke slike sko når det mer enn max et par kalde grader.. er det kaldt skal man bruke vintersko. cherrox enten av det ene eller andre slaget blir som en foret gummistøvel.

 

hilsen ei som har jobba med sko i 10 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg fire barn og kjøper sko jeg, skjønner ikke problemet, de må jo ha sko som passer og de som jobber i skobutikken kan hjelpe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid ha barna med når jeg kjøper sko, og selv da synes jeg det er vanskelig. For de er så dårlg på og si om skoene passer.

 

Tar alltid ut såla og måler foten. Og har som tommelfinger regel at jeg skal ja plass til tommelen min ytterst. De må ha litt og gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men på noen av skoene sitter sålene fast...har opplevd det mange ganger, eller at det ikke er såler som kan løsnes i det hele tatt....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i de fleste skoene som selges i dag, som er ordentlige, og barnevennelige er det såle man kan ta ut, ellers så er har man slike måledingser i butikken som måler skoen inni og man kan sette foten på å se.. skal være 1,5 cm foran.. plass til sokk og skal være litt luft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har også bred fot og høy rist, så vi drar to ganger i året på Agnar Hagen (Oslo) og da blir han målt og får sko til sommer, og vintersko og viking thermo til vinter:) Har landet på viking, de passer i bredden og så kjøper jeg de skoene de sier jeg skal;) 1,5 cm å gå på er rettesnor. Viktig å ikke ha for små eller trange sko;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...