Gå til innhold

14 dager på overtid.... da er det bare 7 dager til jeg senest blir satt i gang.. Heia KK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres helt villt ut! Glad jeg ikke har fødeplass der, og stakkars deg sier jeg bare. Sjekker de deg nøye opp da? Jeg vil ikke skremme deg, men jeg gikk 12 dager over før fødselen satte i gang av seg selv. Det viste seg at det var i grevens tid, for barnet hadde ikke fått næring den siste tiden og var helt dehydrert! Han klarte seg heldigvis bra, men det var skremmende opplevelse og beviser hvor feil helsevesen kan ta og hvor stor risiko de er villige til å ta.

Som sagt, jeg ønsker ikke å skremme deg, men jeg håper bare at de følger deg og barnet GODT opp, det høres helt sykt ut at de skal vente så lenge med igangsetting. Dette ville ikke skje i mange andre vestlige land. Tenk i USA, der lar de aldri gravide gå mer enn 4 dager over, nettopp fordi det er så risikabelt. Såklart, der er sjansjen mye større for å bli saksøkt, så det er klart at de blir mer presset til å ta ekstra godt vare på sine pasienter....

Lykke til hvertfall, jeg føler med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok født, var bare så spent på hvordan det gikk så jeg dyttet opp tråden.

Skrevet

Dette var min situasjon for 8 år siden også, på KK. Ble satt igang tilslutt 13 dager over tiden. Hadde latt meg gå enda 3 dager sa de den gang, men pga stort barn og mindre bevegelse, ble jeg satt igang. Hadde en solid klagetale i forkant husker jeg :)

Denne gangen hadde jeg UL på KK og i papirene mine står det nå at de lar meg gå maks 12 dager over tiden. Vet ikke hvorfor egentlig... Men jeg har bestemt meg for å IKKE føde på KK (har hatt 3 fødsler der) og har valgt Voss denne gangen.

Ønsker deg masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...