Gå til innhold

Hva hadde dere blitt mest glad for som betaling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som også er nabo som har gjort en liten jobb hos meg. Det tok han vel sånn ca 5-6 timer til sammen over et par dager.

 

Syns det er litt vanskelig å betale i rene penger for hva skal liksom "timelønna" være. Jeg vet jo at han ikke forventer å få lønn for jobben han gjorde og da er det vanskelig å verdsette jobben i penger.

 

Så derfor må det nesten bli en alternativ betalingsmåte.

 

Alternativ 1: kjøpe et "gavekort" på en restaurant hvor han og kona kan gå å spise en kveld, selvfølgelig da med tilbud om at jeg passer ungene den kvelden.

(minuset med dette alternativet er at vi bor langt ifra en restaurant så de må styre litt med evt buss eller taxi for å komme hjem igjen)

 

Alternativ 2: Kjøpe vin, en god film, bake en kake, legge litt sjokolade og litt annet snacks oppi en kurv og overraske de med en fredag eller lørdagskveld som de kan ose seg med hjemme.

 

 

Hva hadde deres menn blitt mest glad for og hva hadde dere som kone blitt mest glad for ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men må de drikke hvis de selv velger å gå på restaurant? For min del er del hadde jeg nok droppet det, hvis jeg måtte stresse med taxi og buss. Så viktig er ikke vinglasset. Dessuten blir det vel fort rundt 700-800 kroner for middag for to, det er ikke så ille, men det er kanskje litt mye for en vennetjeneste?

 

Hadde gått for alternativ to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...