1+1+1 Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 La meg tidlig i kveld, halv 11... Men ingen søvn enda.. halsbrann, leggkramper og generelt uro... Er såå lei, vil bare sooove.. så etter en tima ga jeg opp, så nå sitter jeg her da.. what to do.... Hvorfor kommer disse plagene på natten? bena mine er super fine på dagtid, litt halsbrann har jeg uansett, men ikke så ille som jeg har det på natta.. Flere som ikke får sove? Og hva finner dere på? frister ikke å stå opp å gjøre husarbeid heller:P
♥tosmåtroll♥ Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Åhr...det er så slitsomt! Har hatt rar mage 2 netter på rad nå,og finner liksom ikke roen! Er x-antall ganger på do og tisser hveeer natt i tillegg!! Hjelper å lese litt,eller se en film å drikke kakao ;-) heldigvis ikke lenge før termin...
Anette Sienna Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Jeg sliter skikkelig med det samme! Får ikke sove... kan ligge time på time uten å sovne.. slitsomt.. Er veldig plaget med halsbrann også, men ikke kramper.. Har ikke vært plaget med vann i bena, men i dag har jeg følt at jeg går på to enorme vannballonger og man ser godt at det er vann i kroppen for å si det sånn.. 2 dager til termin, håper jeg slipper å gå så mye over.. Det er jo ikke så mye å gjøre når man ikke får sove.. Jeg blir liggende å se på tv igrunn :-) og sitte innpå her å lese
Cado1 Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Off har det på akkurat samme måten! Sovner nesten aldri før 4 om natten, men heldigvis er jeg i permisjon og kan sove litt lenger. Var oppe og tisset 9 ganger i natt.. 3 dager til termin. Hvis jeg ikke får sove, pleier jeg å gå på nettet på mobilen, og ligge og lese i forum, eller Facebook også er jeg alltid kjempe sulten om natten, så må ofte stå opp og spise havregryn! håper dere får sove i natt da, ser ikke så lyst ut for meg hvertfall :-p
1+1+1 Skrevet 19. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2011 Jeg er ikke den eneste da nei!! slitsomt å ikke få sove... Har ikke vann i kroppen, men ansiktet mitt er blitt litt hovent, og leppene av alle ting... hehe, blir ikke klok på alle disse forandringene.. har fortsatt 4uker igjen jeg, så håper virkelig at jeg får sove på natten innen den tid! Det værste e jo at jeg faktisk er TRØTT!!!
-98-11-13 Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Da har jeg spist en joghurt og drukket en kopp varm kakao........håper det er nok til å få sove.........er sliten etter flere søvnløse netter......får håpe jeg får orden på sovinga, for med 5uker til termin, så kan det bli mange lange netter God Natt
Gjest Gurimamma Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Melder meg inn her sammen med andre natteranglere! Ikke lett å sove når man ustanselig blir vekket av full blære. Rekorden min er seks ganer på en natt.. Nesten ikke vits å legge seg jo Til dere som sliter med halsbrann; Har dere prøvd mandler ? Det reddet meg fra syrehelvete og jeg har ikke halsbrann i det hele tatt etter en neve mandler før leggetid. Er det forresten flere som sliter med klær og sko for tiden ?? Selv har jeg ett par joggesko som passer og mammatightsene begynner å bli temmelig utvaska. Føler meg rett og slett som en klovn i jobbesko og høyvansbukser, med de lekkre tømmerstokkbena mine. (har mamma jeans altså ,som ikke passer lengre-, men med 2 uker til termin ser jeg ikke vitsen i å kjøpe nye). Heldigvis har jeg verdens søteste samboer som trøster meg med at det ikke er lenge igjen hver gang jeg depper over underlig bekledning og ikke akkurat følelse av velvære. Får ta med meg den store kroppen og prøve å sove litt igjen. Ikke like lett siden det er varmt som en badstu på soverommet og samboer er forkjøla og livredd for frisk luft for tiden.
Nummer2.2014 Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeg har slitt masse med å få sove selv,men jeg går til akupunktur og det hjelper veldig. Må fremdeles opp og gå på do da,men sovner med en gang jeg legger meg igjen. Hun har også hjulpet meg veldig med bekkenløsning og annen ryggvondt. Nå er det under 4 uker igjen så nå setter hun modningsnåler og da også for søvn. Og det funker sååå bra!
1+1+1 Skrevet 20. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2011 kan jeg få akupunktur mot kramper og halsbrann da tro?? Og kan jeg spørre hva du betaler for det? ALT for å få sovet skikkelig på natten altså
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Dette er vel kroppens måte å forberede oss på å kun få sovet 2-3 timer i strekk om natten, er det ikke? Men selve innsovningsproblemet løser seg jo stort sett ved amming, da kan du sovne hvor som helst når som helst , men vekket igjen raskt blir man jo. Her har jeg permisjon, men står opp 06 hver morgen uansett; beste måten å sørge for at jeg får sovnet til kvelden. Opp 4-5 ganger om natten for dobesøk og lignende hører jo uansett med. Men gleder meg veldig til å sove på magen igjen!
81-Mamma<3<3 Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Jeg får heller ikke sove! Og vi har en 2 åring som heller ikke sover. Ekstremt slitsomt! I natt har det vært helt ekstrent ille. Vi la oss kl 21.. Pleier å legge oss litt tidlig, men ekstra tidlig i går da kl 21.30 våknet 2 åringen, så samboer gikk inn der å la seg. Jeg sovnet ikke før etter tolv. (Mange dorunder, og endel lesing). Men så våkner jeg ca hver time av at jeg tror fødselen er i gang. Vet ikke om det var smerter eller mareritt som vekte meg, men jeg får iallefall helt panikk hver gang. (jeg gruer meg nemlig endel til fødselen, den kommer nok til å gå raskt, og det er så jæv..... vondt). Men det blir et par timer oppstykket søvn. Kl 4 kommer samboer inn med toåringen, han har nesten ikke sovet i natt heller, fordi hun er så ekstremt urolig. Så om jeg kan prøve litt? Jeg prøver en halvtime, og da bryter jeg omtrent sammen. Et par timer søvn, kynnere, menssmerter, nedpress... Så en toåring som nekter å sove... Det skulle ikke vært lov! Så samboer må ta over 2 åringen igjen. Men da får jeg jo ikke sove,.. Så ligger våken til halv 7. Nå har jeg sovet 11/2 time. Har spist litt, og skal prøve å sove litt igjen. Nå er det ikke like ille hver natt, men det er faktisk et veldig stort problem hos oss, at når jeg endelig sovner, så våkner 2 åringen. Jeg ligger med ørepropper, og samboer tar henne stort sett, men jeg våkner likevell altså. Spørs om det blir mye bedre med en baby i tillegg...
LeMaRa Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Samme her. Sliter med å få sove! Bruker flere timer på å få ro og sovne, og er oppe på do et par ganger i løpet av natta også. Litt forskjellig som forstyrrer, og det avløser liksom hverandre! Gud så irriterende! Bekkensmerter, urolige bein, halsbrann, kløe, tett nese, leggkramper, vondt i ryggen og strekk i mageskinnet Sover litt i helgene da, på morgenen og formiddagen, for da er mannen hjemme og står opp med Veslemor. Lykke til med søvn og energi alle slitne mammaer der ute
Nummer2.2014 Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Helt sikkert! Jeg føler hun fikser alt jeg Hadde så utrolig vondt i bekken og isjasnerve i klem en stund,men det ordnet hun på to ganger. Jeg betaler 400,- per gang. Du trenger bare gå en gang så holder det en stund Modningsakupunkturen må man nok ta over flere ganger...
Anette_23 Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 jeg å sliter med å sovne. er bare i uke 30 nå men hver kveld mellom 22 og 2300 er d kjempe liv i gutten i magen, er kjempe bra d men utrolig slitsomt når man bare vil sove og er trøtt.. noen tips der ute?=)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Jeg og sliter med å sove, og jeg er ikke i 3.trimester engang!! Er i uke 24, og har slitt med store søvnproblemer helt fra starten av graviditeten. I starten var det pga ekstrem svangerskapskvalme som bare var uutholdelig på nattestid (pluss at jeg måtte mye oppp og tisse, selvfølgelig). Like etter kom svangerskapsmigrenen og supplerte kvalmen -som om ikke kvalmen var nok liksom. Fikk bekkenløsning helt fra begynnelsen av graviditeten og, og fra rundt uke 10 begynte den å gi mye smerter gjennom natta og. Bekkenløsningen har bare blitt værre og værre, og nå kan den vel ikke bli værre... Heldigvis er ikke kvalmen like ekstrem hver dag eller natt lenger, men den plager meg nok, for å si det sånn, og særlig om natta. Så jeg gruer meg faktisk til hver natt nå for tida, for det er bare helt forferdelig. I tillegg er snuppa i magen våken nesten hele natta, og selv om jeg så gjerne skulle gledet meg mere over det, så gjør jeg ikke det altså. Ikke når alt blir så ekstremt... Føler det er en evighet til termin, men bare gleder meg til å bli ferdig med å gå gravid. Eller det må gjerne skje et mirakel, sånn at jeg kan kose meg og nyte i alle fall litt av tida som gravid Hadde ikke gjort noe om jeg hadde fått samlet litt krefter til etter fødsel heller, nå er det ingenting å gå på her... Er jo normalt at siste tida man går gravid så blir det litt søvnproblemer, og dette skal jo være en form for forberedelse på tida som kommer. Men å skulle forberede seg på nattevåk i 8-9måneder, da er man ikke mye forberedt lenger!!! Men vi får prøve å være ved godt mot -ikke så mye annet som hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå