Gå til innhold

5 mnd, våkner oftere om natten

Anbefalte innlegg

Gutten vår på snart 5 mnd har de siste ukene våknet oftere om natten. Tidligere sov han hele natten fra 8 til 8 med kun 1 nattmåltid i 3 tiden.

Nå legger han seg 20.00, å våkner som oftest klokken 24, 02, 03.30, 05, og står opp ca 08.00.

Om natten når han våkner grynter han og klager, som oftest blir han grinete om jeg prøver å gi tutten. Han vil som oftest opp og bryr seg ikke om det er melk eller vatten han får. Så lenge han får oppmerksomhet. Ikke alltid jeg trenger ta han ut av sengen heller. Som oftest tar hele prosessen bare 2 minutt fra jeg er inne på rommet til han sovner igjen. (han sover på eget rom). Dersom jeg ikke hadde gått inn til han hadde han grått hysterisk...

Han får havregrøt kl 18.30, og ca 90ml MME kl 19-19.30 og sovner mellom 19.30 og 20.00 i sin egen seng på eget rom. Legger seg våken i sengen å sovner av seg selv.

Ser ingen tegn til tenner, men han har utviklet seg mye den siste mnd. Lært seg å snu seg fra rygg til mage, sterkere i armene, bedre koordinasjon, prater mer og er en helt ny voksnere gutt.

Kviler i 45 min ca kl. 11-13-16..

Noen som har noen råd til oss? Vi ønsker at han skal sove mer sammenhengende. Er unødvendig å våkne så mye når han som oftest ikke er sulten engang. Og når det bere tar 2 min før han sovner igjen.

Noen søvn-tips plis? gjør vi noe feil?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143594079-5-mnd-v%C3%A5kner-oftere-om-natten/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har desverre ikke noen råd. Men har samme erfaring. Ved fire mnd aldern sluttet han å sove om natta. Sov tidligere 6+4timer om natta. Det er veldig frustrerende å ikke få nok sammenhengende søvn. Vi har og prøvd med mat,men det ser ikke ut til å hjelpe. Gutten min fikk tenner da han var 5mnd og da var det mye skriking på kvelden. Lykke til! Håper det bedrer seg!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...