Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hei, jeg og min mann har besluttet å flytte fra hverandre. Jeg flyttet for 3 uker siden og lurer i den forbindelse på hva man kan kreve i året før skilsmisse og fordeling av verdier er gjennomført? Vi eier hus, hytte og begge bilene sammen, 50/50. De siste 2 årene har jeg vært hjemmeværende med barn og ikke hatt mulighet til å betale felles gjeld. Jeg har nå fått med jobb, men lønnen dekker kun husleie i ny leilighet og de nødvendige utgiftene. Jeg har ikke økonomisk mulighet til å betale på disse lånene nå. Hvilke retthigheter har jeg ifht alt jeg eier 50% av, men ikke betaler på? Han nekter meg å bruke bilene fordi jeg ikke betaler på de. Han bor i huset som jeg eier 50% av, har jeg rett til å kreve 50% husleie, selv om han betjener lånet? På forhånd takk!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Ja du kan kreve husleie av han som du da kan bruke på å betale lånet med. Hvorfor krever du ikke salg av din del nå? Det er ikke han som bestemmer over det du eier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå