Gå til innhold

Noen som skal ta gradert permisjon? Mulig uten at far har delvis permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb hvor 20 % kan knyttes til hjemmekontor og noe kveldsmøter, samt et par møter på dagtid hvor den lille kan være med. Vurderer dette da det er fristende å kunne ha lengre permisjon/evt jobbe 20% redusert en stund når permisjonstiden er over. Noen andre som vurderer dette?

Jeg vet jeg kan få dette til samtidig som far jobber 100%, så jeg vil ikke at han skal ha permisjon i stedet for meg. Men jeg vet ikke om nav godtar at jeg både mottar lønn og permisjonspenger på denne måten..? Far har jo rett til å ta sine 3 mnd gradert på slutten -kombinert med barnehage/pass, så det bør jo være lov..? (etter de 6 første ukene i allefall)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke få lov å motta ytelser som tilsvarer mer enn 100%, dvs. at hvis du jobber 80% stillling, vil du kunne få 20% permisjonspenger fra NAV. Både mor og far kan jobbe gradert når som helst i permisjonstiden, bortsett fra siste 3 uker før og 6 uker etter fødsel som er forbeholdt mor 100% - utenom dette kan alt kombineres som man vil, nesten :-) Når far hhar permisjon må mor jobbe eller studere min. 60%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...