Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, nå ble jeg skuffet. Bruker Holle-grøter, som gutten elsker, men ser jo at de ligger litt etter Nestlé. Holle-grøtene er så utrolig mye mer appetittvekkende – synes Nestlé er noe seigt kliss som lukter ufresht.

Noen som har gode forslag til hvordan jeg kan kompensere for vitamin- og mineralmangelen i Holle-grøtene? Han får mye frukt på ved siden av og i grøten, så C-vitaminbehovet dekkes. Ellers får han en t-skje linfrøolje i grøten og d-vitamindråper.

Skrevet

Tusen takk for kjempefin link!! Her gir vi nestlegrøt :) 4 mnd grøt da, men da fortsetter vi med nestle når han blir 6 mnd :)

Skrevet

uhhuhher,

Her bruker vi også hovedsakelig Holle sine grøter, for som du sier, så både lukter, ser og smaker de bedre enn Nestle sine. Synes jeg da. Og mini liker dem godt også. Jeg smaksetter dem gjerne selv med ulik frukt og heller alltid oppi en god dæsj med Vita Hjertego Optimal, så han får mye gode vitaminer og fettstoffer på den måten så vidt jeg vet. Så lenge du gjør noe i den duren og har et variert kosthold til minien ellers, med mye gode grønnsaker etc., så bør det ikke være noe problem.

Snakket med en dame på helsekosten når jeg kjøpte dem og hun mente at Holle sine grøter var mindre bearbeidet og at næringsstoffene dersom skulle være lettere for kroppene og bearbeide enn i enkelte andre grøter. Om dette er korrekt eller ikke vet jeg lite om, men det høres jo litt logisk ut. :-)

Skrevet

Vi har brukt nestle sine grøter, men kun de som er naturell (synes de andre er ekle om smaker emment) for å få litt variasjon har jeg blandet med ulike juicer, og det så det ihvertfall ut som om storebror satt pris på :)

Skrevet

Her var det kjærlighet ved første smak av nestle risgrøt m/banan, så har rett og slett ikke prøvd ut andre grøter ennå :)

Skrevet

Enig, det er dette som plager meg også. I tillegg er Holle sine grøter bra på andre ting – de er økologiske, inneholder lite sukker, mye fiber osv.

Men – vil jo ikke at ungen skal gå for lut og kaldt vann og få mangelsykdommer bare fordi vi bruker Holle! Får kompensere på andre måter, så går det nok bra. ;-)

Skrevet

Hirsegrøten til Holle er det jo jern i. Og dessuten så er det jo slik at C vitaminer bedrer jernopptaket så det er jo bare å være litt kreativ i mathjørnet ;) For eksempel aprikos er jo bra og ha oppi...

Jeg klarer ikke å kjøpe Nestle sine produkter når de markedsfører seg på den måten som fører til at barn dør :(

Jeg går heller for økologisk, glutenfritt og uten tilsetningsstoffer jeg altså ;)

Skrevet

Her spiller det ingen rolle hva som er best i test, for eneste snuppa her liker er nestle sin 6 mnd godnatt grøt. Så da blir det nestle sin godnattgrøt da :)

Skrevet

Her spiller det ingen rolle hva som er best i test, for eneste snuppa her liker er nestle sin 6 mnd godnatt grøt. Så da blir det nestle sin godnattgrøt da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...