Gå til innhold

Levere sko tilbake uten kvittering?

Anbefalte innlegg

Kjøpte ett par viking vintersko på skoringen på fredag på 2 for 1 salget.

Men så fant eg ut at sønnen min passer jo vinterskona fra ifjord enda, det er snakk om 2 mm større de eg kjøpte på fredag. Vil jo levere de skona eg kjøpte på fredag tilbake, men finner ikke kvitteringa igjen. Så kan eg heller kjøpe nye senere i vinter viss det trengs..

Kan eg levere di tilbake eller MÅ di ha kvitteringa?

Det er snakk om Viking goretex vintersko str 26 viss noen vil kjøpe di viss eg ikke får levert di tilbake:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143593794-levere-sko-tilbake-uten-kvittering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet kan de vel kreve kvitteringa ja, men om de er "greie" kan de kanskje gi deg en tilgodelapp, noen vil også gi pengene tilbake... varierer nok veldig! Lykke til, du får sikkert solgt de selv om du ikke får levert de tilbake:)

Jeg tror ikke du vil få tilbake noe penger, heller ikke få tilgode-lapp, siden du faktisk kun har betalt for et par med sko. Viss du da får pengene igjen for det paret du vil levere tilbake, vil det jo i teorien si at du rett og slett har fått et par sko gratis! Skjønner?

Viss du vil ha penger igjen, noe du trenger kvittering for, så må du nok levere tilbake begge para du kjøpte.

I utgangspunktet har du ikke krav på å levere tilbake i det hele tatt, selv med kvittering. Med mindre butikken har dette som ekstraservice da.

Men ta med bankutskrift som beviser kjøpet, de fleste godtar dette.

Annonse

Men kan du da få en tilgodelapp? Tilbudet 2 for 1 gjelder kun på bestemte modeller og hvis man får en tilgodelapp åpner det for at man kan kjøpe hva som helst seinere?

Trur det skal gå greit å bytte i en annen størrelse, da har du til seinere, men ser ikke helt for meg at man kan få tilgodelapper på den type kjøp, nettopp av grunnen jeg skreiv ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...