Gå til innhold

HVORFOR skal man ikke gå fra barnet i bilen?

Anbefalte innlegg

Skjønner jo at man ikke skal det hvis det er steikende varmt ute, men hvorfor ikke ellers hvis barnet sover?

Jeg har gjort det mange ganger. Barnet mitt sover to laaaange lurer på dagtid, og ofte er det bare da det passer å handle. Storhandler selvfølgelig ikke, er bare et par ting og rett ut igjen i bilen,

så hvorfor skal man ikke la baby/barn sove i bilen imens man er inne og handler?

Fortsetter under...

Kidnapping. Stjeling. Trailer som kræsjer i den parkerte bilen din. Ufo som kræsjlander på bilen. Brann. Du kan falle om i butikken. Ran. osv..

Jeg personlig er mer redd for at barnet skal våkne og grine og bli redd før jeg kommer. Du vet jo heller ikke hvor lenge barnet har vært våkent når du kommer tilbake.

Rett og slett sjansen for at det KAN skje noe. At bilen begynner å brenne, at noen stjeler bilen med ungen i osv.... Man får egentlig bedømme selv hva som er riktig å galt her, siden ingen ville gjort det hvis alle mente det var farlig;)

Jeg hadde akkurat samme oppfatning som deg HI...

Men hadde seriøst en skikkelig kjip opplevelse. Barnet mitt var ca 8 mnd, jeg lot han sove mens jeg bare skulle løpe opp til tanten min med noen poser. Da jeg kom ned igjen så fikk jeg faen ikke opp døra. Sentrallåsen hadde klikket... og selvfølgelig våknet barnet mitt...

Det gikk bra tilslutt når jeg fikk tak i NAF som hjalp meg med å få opp døra, men var ikke gøy. Etter det har det aldri skjedd ta jeg har forlatt han. Annet enn hvis jeg feks skal inn å betale for bensin, men da ser jeg bilen og døra er åpen.

Annonse

Å herregud... Jeg lukter provosering...

Hva om noen stjeler babyen? Kjører med sin bil inn i din? Bilen tar fyr? Begynner å rulle? Babyen/barnet våkner?

Derfor lar jeg ikke min datter sove alene i bilen. Utstillingsvindu for kidnappere.

på senteret jeg jobber ringer vi politiet om barn er forlatt i biler.. uansett årstid og lengde på handelen.. sist åpnet de bilen og kontakter barnevernet, moren kom ca. 10 min senere.. men fikk uansett bv-sak opprettet..

Jeg ville aldri gått fra barnet mitt - en ting er om barnet våkner og blir redd etc. etc.

Hva om noe skulle skje deg - du svimer av, blir påkjørt, ranet.... Hva da med barnet ditt - ingen vet at det sitter i bilen. Man skal ikke være paranoid men slike ting KAN skje og er mer enn nok grunn til at jeg ikke lar barna være igjen alene i bilen.

Vet om et tilfelle hvor far fikk et hjerteinfarkt mens barnet hans satt i bilen. Ingen tenkte på at han KUNNE ha et barn med seg, så det ble ikke lett etter bilen hans. Det var først da kona kom til sykehuset og etterlyste ungen at den ble funnet. Ett par timer alene i parkeringshuset, fastspent i en bilstol. Den ungen var umulig å få til å sitte i bilstol etter det.

Vet også om et tilfelle der barnet, en gutt på ett par år, plutselig klarte å åpne stroppene på bilsetet sitt, fant en ligther og satte fyr på seg selv, forbrente ansiktet og overkroppen og sliter fremdeles med det i dag (han er tenåring nå.

Begge disse tilfellene skulle forelderen "bare" inn og kjøpe brød og melk. Pappaen parkerte i parkeringshus for ikke å sette barnet sitt på utstilling for kidnappere. Og i den andre bilen satt også guttens ett år yngre søster... Bare et under at ikke begge barna brente inne i bilen.

Så NEI, ingen barn alene i bil. ALDRI!

Annonse

ja si det..

jeg gjør det jeg! til og med når han er våken! han sitter og pludrer for seg selv. men det er jo bare en kjapp tur..

vi bor på bygda og det er ikke AKKURAT stor kidnappingsfare her tror jeg.. og skal man gå rundt å være lliiiivredd for alt som KAN skje så har man et seriøst problem!

jeg kan ikke gå over veien på overgangsfeltet for det KAN komme en som ikke stopper!

nei guuud asså!

da får vi nok heller sitte inne hele dagen!

ånei VENT! det KAN jo faktisk skje ting der også!!!

nei intet sted i verden er 100% trygt!

Jeg går også i fra min gutt i bilen, både når han sover og er våken ! men som alle andre sier, da er dt bare snakk om få minutter. Han har aldri gitt utrykk for at han føler seg utrygg og han syntes det er greit. jeg pleier å spørre han om det er greit. han er litt over 2 år. går heller ikke ifra han på varme sommerdager. Jeg syntes det er greit, men det kommer vel litt ann på hvor man bor..? jeg føler meg trygg nok til å gå ifra han litt, her jeg bor.

En gang var jeg ute og handlet. Etter å ha handlet en stund, gikk jeg ut til bilen igjen. I nabobilen satt en gutt på 5-6 år og gråt. Bildøren var åpen. Jeg åpnet bildøren og prøvde å trøste han, samtidig som jeg så etter foreldrene. Gutten lot seg ikke trøste, vet ikke hvor lenge han har sittet der og grått. Så da ringte jeg senteret jeg var på og meldte dette til senterleder. Ga dem bilnr og alt. Sto og ventet ved bilen til noen kom ut. Men akkurat da kom moren ut. Hun hadde vist bare vært inne en kort tid for å kjøpe noe, men så var det kø i butikken.

Jeg gjør det ikke fordi jeg hele tida har i bakhodet at noe kan skje. Hvis det skjer noe hadde jeg aldri klart å tilgi meg sjøl. Tenker at det ikke er ålreit hvis ungen våkner og ikke skjønner hvor mamma eller pappa er. Tar alltid barna med meg, tenker at det tryggeste er det beste.

Jøsses, for eit uintelligent svar.

Her er nok eit døme på kvifor eg ikkje ville forlete born i bil:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.600461

Legg merke til at dette hendte på bygda. Tru det, eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...