Gå til innhold

Sende 2-åring som får jeksler i barnehagen?


Stellaborealis

Anbefalte innlegg

Er sånn i tvil om jeg skal sende lillemor i barnehagen i morgen. Hun får to jeksler nede, de to siste. Tennene har brutt gjennom men er bare halvveis ute, hun sikler og er generelt misfornøyd. Har vært det siden lørdag. Hun våkner 4-5 ganger på natten men roer seg igjen fort. Spiser helt greit og har ingen feber. På en måte tenker jeg har noen timer i barnehagen(8-14) kan være greit for hun glemmer at tennene er ubehagelige i lek, men samtidig synes jeg det er litt ille å sende henne i barnehagen sånn.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nøyaktig samme dilemma.Holdt på hele helgen, jeg hadde ham hjemme idag siden jeg hadde fri fra jobb men imorgen vet jeg ikke... Han våkner mange ganger per natt og er veldig kosete/grinete og trøtt om dagen - føles ikke helt bra med full dag i barnehagen nei... Han kviknet til litt da storebror kom hjem og lekte med ham i ettermiddag men våknet etter en halv time da han hadde lagt seg for kvelden og nå er det på an igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her, men humøret er godt så jeg har hatt han i barnehagen - full i sikkel ;-) Dette er jo en del av utviklingen som er helt naturlig, så jeg tenker at både barnehagen og gutten min takler det. Nå skal det sies at gutten vår sjelden er mer enn 6 timer i barnehagen, så han blir ikke noe mer sliten av det enn å gå hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tempoet i barnehagen er vel uansett høyere enn hjemme? Mine er heller ikke det og minsten er på en rolig småbarnsavdeling med 8 barn. Tror vi også ender opp med å sende i barnehagen så får de heller ringe meg på jobb:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg (småbarn) selv og vi har ofte barn som får tenner hos oss... Foreldrene kan jo ikke ta fri (sykt barn dager) når barna ikke er syke.

 

Selv har jeg alltid sendt ungene mine i bhg når de får tenner... De blir kanskje litt grinete, snørrete og sikler mer, men de er langt ifra syke!!!

 

Men såklart kjempe flott for dere som har mulighet til å ha de hjemme, hvis dere allerede har fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom en har fri en dag eller to ville jeg hatt de hjemme, som dere skriver. Men når dere skal på jobb, ville jeg sendt i barnehage, men gi de beskjed om at det er tenner på gang, og at det kan bli litt sutring.

Så ser de hvordan det går, og slår alt seg vrangt, så ringer de!!

Det var i hvert fall vår praksis i min barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten til å være hjemme, så ville jeg gjort det. Deilig for de små å slippe tempoet i barnehagen når de ikke er helt i toppform.

Her har jeg brukt alle sykt-barn-dager for i år, og mannen har vært hjemme enda mer, så her blir det bare ved reell sykdom at guttene kan være hjemme. Så vår lillegutt er i barnehagen til tross for tenner på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...