Gå til innhold

Hjelp? Trøske eller ikken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har et tynt hvitt belegg på tungen og er Litt lysegul på gommene og I ganen. . har behandlet mot trøske I over 14 dager uten bedring, Farris hjelper Heller ikke. . Belegget forsvinner ikke om man prøver å ta det bort. . Eneste virkningen vi har hatt av behandlingen er at den hvite skorpa hun hadde på leppa har blitt borte. .

kan det være noe annet en trøske ?

I tilegg sliter jeg med mye melk, brystspreng og jeg lekker hele tiden...

Leser noen steder at det da kan være noe annet enn trøske??

Hun er 1 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som trøske. Det kan ta lang tid før det går bort, men så lenge babyen din spiser og legger på seg fint, og ikke virker å ha vondt i munnen, så er det ingen fare - du kan vente det ut. Min baby fikk trøske nesten fra fødsel av, og har det fortsatt nå som han er snart 9 uker. Det på tross av at jeg sluttet å amme ham for 5 uker siden og har brukt Farris og vattpinner for å vaske det bort. Barnelegen hans sier at han ikke trenger mikstur med mindre det er belegg på andre steder enn på tunga i munnen, og det har han ikke. Men han har det altså fortsatt på tunga, uten at det plager ham. Det bare ser ulekkert ut, men nå må man i hvert fall se ganske langt inn i munnen for å få øye på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...