Gå til innhold

Urolig baby ved amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 uker og de siste par ukene har han vært så urolig mens han spiser. kaver og furter. Når jeg legger han til så ligger han å dier i et par min før han dytter seg fra puppen slik at han mister taket og begynenr å gråte. Jeg tar puppen til munnen hans igjen og han tar tak, men slipper igjen etter noen få sutt...og sånn holder det på. Dette gjelder begge brystene.

Det er utrolig frustrerende å ha en kavefant som veksler mellom gråt og die hele tiden. han slår seg aldri til ro. Jeg er også veldig utolmodig så jeg er redd for at jeg "gir opp" måltidet før han egentlig er ordentlig mett.

Har ikke veiet han på 1 1/2 uke (tenkte å veie til torsdag)

Når han får mat på morgenen er han ikke urolig da jeg som regel er ganske sprengt på begge brystene. Jeg ammer ikke på natta iom at han sover rundt..noe som er duperdeilig!

Kan det være treg utdrivning av melka? Bortsett fra morgenen da jeg har veldig mye melk?

Noen som har gode råd? Tenkte å høre med helsesøster til Torsdag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker du forskjell fra om du ammer rett etter han har sovet, eller når han har vært våken ei stund?

Her har det hjulpet hvis han har hatt en liten "powernap".

Hvis det er treg utdrivning så kan du få en nesespray som skal hjelpe, husker ikke hva den heter.

Her er det urolige dager innimellom, men da tenker jeg det er økedøgn.. men hvis det har vart noen uker, må det være noe annet.

Prøvd å finne ny stilling? Vært på behandling?

Huff, det er ikke noe gøy når det er kaving med puppen altså, føler med deg. Håper det løser seg!

Skrevet

Er nybegynner, ingen ekspert.. men er det ikke sånn at når man ikke ammer/evt pumper om natta så daler melkeproduksjonen?? det var det som slo meg hvertfall..

Skrevet

har ikke merket noe forskjell om han har sover litt før mat eller ikke. Han er litt urolig ellers også på dagtid..virker som han sliter med å sovne noen ganger. Jeg får høre med helsestasjonen. Jeg kan mistenke at det kanskje er treg utdrivning og at han blir utolmodig når han ikke får så mye melk på en gang. Men er så rart at det går fint første måltiden på morgenen...hmm :)

18:30 : Jo, Melkeproduksjonen minker når jeg ikke ammer på natta, men har spurt helsesøster og hun sier jeg bare skal la han sove vist han ikke våkner selv. (og jeg gidder ikke så opp på natta for å pumpe) altfor glad i søvn til det :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...