Gå til innhold

Flere som synes det er tull å være forlovet hvis man ikke VIL gifte seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har spurt ei venninne som har vært forlovet i 4 år, om hun ikke ville gifte seg snart. Da sa hun at hun ikke ville gifte seg i det hele tatt. Og det ville visst ikke mannen heller, noe begge to visste før de ble forlovet. Jeg synes det blir tullete. Greit at folk går forlovet i mange år (noe som jeg også synes er merkelig), men at folk i utgangspunktet er imot ekteskap, hva er poeng med forlovelsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det syns jeg ikke :) Jeg elsker mannen min like mye om vi bare er forlovet, gift, eller ingen av delene. Vi er forresten bare forlovet. Har lyst å gifte oss, men har ikke råd enda ihvertfall. Syns det er helt fint å være forlovet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må få gjøre som de vil, kan jo hende de en dag om 20 år, finner ut at de faktisk vil gifte seg likevel.

 

Eller det kan være slik at en av de vil gifte seg, men den andre ikke vil og at de da "bare" er forlovet . De inngår da ett kompromiss og blir forlovet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg!

 

Av og til kan det jo være ting som gjør at man utsetter bryllupet, men hvis man aldri ønsker å gifte seg så er det jo ingen grunn til å forlove seg. Å forlove seg er jo å love å gifte seg med hverandre. En venninne av meg har vært forlovet i 10-12 år og de har to felles barn, men de skal ikke gifte seg... Jeg forstår det ikke.

 

Jeg tror en del er redde for å forplikte seg i dag... Papirene og "stempelet" som gift tror jeg blir for skremmende... man ønsker å kunne gå fort om ting ikke fungerer, liksom.

 

Men, folk er jo foskjellige, så kommer sikkert mange meninger om dette.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jeg enig med HI, men så tenker jeg at man jo også kan se det slik at de ved forlovelsen har lovet hverandre "evig troskap". Det er jo en fin og alvorlig ting selv om de ikke ønsker noen offentlig sermoni eller registrering av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Latterlig. Hvorfor forlove seg om man IKKE skal gifte seg? Fra gammelt av så skulle man vel gifte seg etter ca. 1 år da?

Å "inngå kompromiss" høres jo helt merkelig ut.

Tror mangen forlover seg kun for å få en ring på fingeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI her.Forlovelse er lovnad om giftemål og ikke noe annet!Skjønner heller ikke at folk med barn er redd for å binde seg ved å bli gift...er jo ikke akkurat slik at ungene ikke binder de sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også jeg som syntes det var "ille" å vente halvannet år etter forlovelsen med å gifte meg.. :P

 

Får litt sånn fjortissfølelse over det. Var en periode i tenårene hvor "alle" plutselig skulle forlove seg.. Ingen er dem er sammen i dag da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo ganske latterlig dersom det er fordi de ikke tror på ekteskapet som institusjon - hvorfor tror de da på, og benytter seg av, forstadiet til ekteskapet? Snakk om å skulle ha i pose og sekk :P

 

Da kan de heller forplikte seg ovenfor hverandre på en annen måte som de selv finner på... Å forlove seg (dvs å spørre en person - vil du GIFTE DEG med meg) uten å ha tenkt å gifte seg - blir bare hyklersk og bokstavelig talt løgn i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...