Gå til innhold

8 mnd og vil nesten ikke ha melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd nå, og hun drikker nesten ikke mme lenger. Har ikke ammet siden hun var 4 mnd, så det har ikke noe med smaken å gjøre hvertfall. Hvor mye melk bør de få i seg på den alderen? Noen tips til å få henne til å drikke mme? Har prøvd forskjellige temperaturer, både flaske og kopp, men nei, vil bare ha vann.

Når begynte dere med brød forresten? Her prøver vi stadig, men hun er ikke noe glad i det i det hele tatt. Satt i over en halvtime i dag og fikk ikke i henne en halv skive engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på snart 8 mnd. Jeg sluttet å amme når lillegutt var litt over 6 mnd, da ville han ikke ha puppen mer. Hadde tulla mange mnd før dette, men fikk det til sånn halvveis, innførte fast føde fra 4 mnd.

Ga da (ved 6 mnd) mme morgen, lunch og kveld. Drakk da 200 ml mme morgen, og litt til lunch og kveld. Ville ikke ha melk før senga på kvelden, så ga i kopp til grøten. Etterhvert ville han bare ha morgenflaska, og sånn er det fortsatt. Snakka med HS om dette, og hun sa at det gikk greit siden han får grøt morgen og kveld. Syns fortsatt det er trist og har ikke greid å legge fra meg denne bekymringen. Men kan ikke tvinge han heller, han vil ikke ha. Bruker bare flaska på morgenen, drikker av kopp resten av døgnet. Vet ikke om dette innlegget hjalp deg så mye, men du er iallefall ikke alene. Jeg har tenkt på å blande mme i grøten, selvom det et melkepulver der. Bare for å få i han litt mer.

Skrevet

Og vi begynte med brødbiter med leverpostei ved 6 mnd, spiser fortsatt det til lunch. Går fortsatt veldig sakte, sitter som regel en time. Gir han også most banan, hvis han skulle spist seg mett på brød hadde det tatt enda lenger tid, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...