Gå til innhold

Noen som begynner på sprøyter denne uka? Artig å følge med noen som er like langt

Anbefalte innlegg

ja uttaket går vel greit, liker egentlig ikke å få morfin og beroligende. Har tenkt å spørre etter kvalmestillende. Fikk du det?

Man trenger ikke møte fastende?

Fortsetter under...

Jo du må møte opp fastende. Du skal få et skrift om alt dette der fra legen sikkert.

Jeg pleier å være dårlig etter morfin og spørte sist på st.olavs om jeg kan få kvalmestillende men hun dama mente at det ikke trenges. Ble ikke dårlig bare veldig sovning. Sov på hotellet fra 11 til neste morgen :) Mannen kunne se på tv og surfe i fred og ro :D

Ok. Har ikke fått beskjed om det, og får nok ikke noe skriv om det.

Har allerede fått beskjed om å møte kl 08.30 for uttak på onsdag, han nevnte ikke noe om at jeg ikke kunne spise, og jeg glemte å spørre om det.

Er det mer enn burde vite før uttaket?

Går det bra med deg etter at du har satt eggløsningssprøyten?

Jeg går hos gynekolog i ålesund og st.olavs (som ligger i trondheim) har sammarbeid med ham. Det vil si han fakser alle målingene til dem og så får han svar fra st.olavs med en gang. Og da printer han ut 2 ark til meg hvor det står om alle målingene (hvor mange egg, hvor store osv) og på det andre står alt om når siste sprayen skal tas, når eggløsningssprøyten og når medisin må tas før vi møter opp, når uttaket skal være og når innsett skal være osv... Har du ikke fått så får du noe sånt ved innsett sikkert.

Man må måte opp fastende. Man kan drikke men ikke spise.

Så har jeg fått 3 paracet og 1 beroligende (vival) som jeg må ta 1 time før vi måter opp til uttak.

Ellers er det ikke noe spesielt den dagen.

Det går bra i dag ja. Hadde gale hodeverk i går. Men bedre i dag. Prøver å få unnagjort de siste tingene i huset...

Er du usikker, så ring til klinikken ;) Det er derfor de damene der sitter :) Du skal vel sette eggløsningssprøyta i kveld da?

Hei. Jeg har både måttet faste og ikke før eggeuttak. Da jeg gikk i Porsgrunn, ba de meg faste fra kvelden før. Nå går jeg hos Aleris og de sier ikke det trengs. Jeg spurte spesifikt om det, siden jeg hadde gjort det i Porsgrunn. Årsaken ligger kanskje i hva slags bedøvelse de gir deg? Dette vet jeg for lite om selv, så det er greit å sjekke om en er usikker. Hvis de ikke har bedt deg om å faste, så trenger du nok ikke det. Bruker å være ganske klare på det om det er nødvendig!

Annonse

Hei. Jeg har heller ikke måtte komme fastende. Jeg hører til Hausken. Jeg tror som Hansine at det kan ha med medisinene å gjøre.

Jeg har fått kvalmestillende hver gang, men tror det varierer fra sted til sted, og i forhold til hvilke andre medisiner man får.

Uansett, lykke til. ;)

fant et hefte fra riksen der det sto at en kunne spise en lett frokost før uttaket. Det er sikkert forskjellige prosedyrer fra sykehus til sykehus.

Jeg skal ta eggløsningssprøyte i kveld, så det blir spennende.

Jeg fikk beskjed om å spise en lett frokost før jeg skal ha egguttak på riksen onsdag. Så er nok litt forskjell fra sykehus til sykehus..

Kjenner at det skal bli godt å bli ferdig for denne gangen :)

Håper inderlig dette blir min siste UL for denne gang. Er på min 8 UL nå og har sprøytet i 19 dager...dosen skrudd laaangsomt opp, eggene har ikke reagert før nå nylig, og da kom jo selvfølgelig alle sammen! Riksen legen tenker så det knaker og kom frem til at jeg måtte ha en ny UL idag igjen...Er kjempespent på hva som skjer i eggstokkene idag :)

Da er egguttaket overstått! Denne gangen fikk jeg kvalmestillende og mindre dose av den der morfingreia for å slippe å sove en hele døgn ;) Og det gikk så bra! Jeg kjente ingenting omtrent.

Var spenning å begynne med siden mann sin først prøve hadde bare døde svømmere så jeg tenkte alerede at vi må dra hjem samme dag uten noe uttak.. men den andre han sin prøve var grei.

Nå er 10 fine, store egg ute. Blir spennendes i morga å høre hvordan det går videre.

Og siden vo bor på hotellet ved city syd shoppingsenter i trondheim så har vi klart å kjøpe kjempe fine vinterjakker begge to alerede ;)

Nå er det bare kos resten av oppholdet.

Lykke til på uttaket til dokke i morga!

Så bra å høre at uttaket var vellykket. Har tenkt å spørre om kvalmestillende jeg også.

Så flott med 10 fine egg, det må jo gå bra.

Jeg er spent, kjenner at det skjer noe i magen. Gjorde du det?

Annonse

Lille mupert, stort lykke til imorgen og dincene gratulerer med bra egguttak! Jeg var på UL igår og det var ett egg , kanskje to som skal ut på torsdag , med innsett lørdag! Det var ikke et kjemperesultat, men bedre enn 0! Får håpe de blir bra.

7 egg har vært modne nok til ICSI av dei 10. Og alle 7 har blitt befrukta og begynt å dele seg. Artige greia! Da blir det 1 egg inn. Jeg spørte om jeg kan få 2 inn men hun mente at siden jeg hadde blitt gravid sist så skal jeg få 1 denne gangen.

Vi har vaert på IKEA, kjøpt ting vi kunne klart å leve uten og spist god mat.... nå blir det tv-titting på hotellet.

Hele 5 egg ble tatt ut , får beskjed imorgen om hvor mange modne og som blir befruktet. Trodde det skulle bli ett, så jeg er happy! Fikk et beger med morsomme piller+ ekkel guffe! Skulle legge meg ned og vente en time og jeg sovnet tvert. Ble vekket til uttak som tok 10 min, rakk ikke å våkne ordentlig. Trodde det skulle være MYE verre! Hvis befrukting skjer, så bli det innsett på lørdag!

Lykke til med innsett begge to. Tar dere ett eller to egg?

Så bra Poca!!! Det går jo riktig vei!!! Lykke til i morga og på lørdagen!

Live72, du har fått masse egg ja! Flotte saker! Kos deg!

Jeg har fått ett egg inn i dag og til tross for 36 år og andre ferskforsøket fikk jeg ikke velge antall egg. Men er greit på en møte også.

Dei skryta av eggene. Sa at det veldig skjelden er slik som med våre at alle er like fine og kommet like langt i utviklinga. Hadde vaert vanskelig å velge det beste av dei siden alle var fine :P

Sliten er jeg etter all kjøring og sovinga på hotellet. Nå skal jeg kvile meg og sove godt i senga mi i natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...