dincene Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg skal starte på onsdag på gonal-f. Så UL i ålesund den 30.sept. Og uttak/innsett forhåpentligvis den første uke i oktober i Trondheim. Har gått i nesten 2 mån på synarela nå Noen som ligger likt med meg?
lille mupert Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Hei! Jeg skal starte på sprøyter til torsdag og UL 27 september og planlagt uttak i begynnelsen av oktober. Men jeg har fortsatt mensen, vet du noe om det gjør noe i forhold til start av sprøyter? Har hatt mensen i 8 dager nå....
dincene Skrevet 19. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2011 Jeg også hadde lengre blødning når jeg brukte nesesprayen. Tror ikke at det spiller noe rolle om du fortsatt blør. Det viktigste er jo at du har fått blødning. Blir du ikke beroligt så ring klinikken på onsdag hvis du blør like mye fortsatt.
lille mupert Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 ja jeg tenkte jeg skulle ringe dersom det ikke slutter, men fikk svar fra en at det ikke spilte noe rolle dersom det fortsatt var blødning. Har du hatt noen bivirkninger av sprayen? Jeg skal stå på menopur
dincene Skrevet 19. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2011 Jeg har gått lenge på sprayen (6 uke nå) og har hatt bivirkninger fra dag en. Hodepine, kvalm, uggen, svimmel, får ikke sove om natta på grunn av hetetokter og er ikke opplagt på dagstid. Alt har blitt til et ørk i grunnen. Er 80% sykmeldt nå. Hvordan er det med deg? Formen fin? Har du hatt flere forsøk?
lille mupert Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 uff, så mange bivirkninger. Skjønner godt at du er sykemeldt. Jeg har heldigvis ikke hatt de værste bivirkningene, men er spent på om jeg får bivirkninger nå når jeg starter med sprøytene. Det er første forsøk. Med deg? Hvorfor må du stå på spsrayen så lenge? jeg har gått litt over 2 uker nå.
dincene Skrevet 19. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2011 På grunn av endometriose. Mitt 3-e forsøk. Andre ferskforsøket. Ble gravid ved fryseforsøket sist, men mistet i juli, i uke 5+. Det sies jo at man skal bli bedre etter man starter på sprøytene igjen siden da tilfører man kroppen østrogen igjen.
lille mupert Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Ble du bedre når du startet med sprøytene forrige gang ? Håper det for din skyld, lenge å gå så lenge å føle seg i dårlig form.
lille mupert Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Hvordan fant de ut at du hadde endotrimose?
Hansine lengter sårt Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Startet med sprøyte forrige torsdag og skal mest sannsynlig ha uttak og innsett i uke 39. Da ligger jeg litt foran i løypa. Har gått en stund på spray. Har hatt få bivirkninger denne gangen. Kun litt lettere hodepine og noe trøttere enn ellers. Det er ikke så værst. Er ikke sykemeldt og har ikke vært det de andre gangene heller. Dette er mitt 6. Ferskforsøk og jeg håper jo selvsagt at det skal lykkes denne gangen. Ingen barn fra før og merker godt til påkjenningen med mislykkede forsøk. Krysser fingrene for at vi lykkes alle sammen!
dincene Skrevet 19. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2011 Lapraskopi Sist gikk jeg på sprayen bare i 4 uker som de fleste her. Og da holdt jeg ut nesten til slutten men tror jeg gikk til legen den siste uken. Denne gangen er jo mentalt tungt... alle tankene som suser i hodet. Det er ikke mange forsøk igjen...hva hvis det ikke går... vi har ingen barn fra før...osv.. Jeg er plaga med hormonell hodeverk ellers også. Kanksje derfor er det enda verre. Vet ikke jeg. Men leser nok at det er en del som får det.
dincene Skrevet 19. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2011 6-e forsøket!!! Jeg beundrer folk som klarer å samle mot og håp!!!! Det er tungt mentalt også. Du går vel privat et sted sikkert... fornøyd der?
Hansine lengter sårt Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Jepp, det er utrolig hvordan en reiser seg etter mislykkede forsøk. Det er flere ganger jeg har trodd at jeg ikke orker det mer, men vi har så stort ønske og håper til det ytterste at det skal bli vår tur. Var først offentlig i porsgrunn men nå er vi på aleris i Oslo. Føler oss godt tatt vare på!
dincene Skrevet 20. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 20. september 2011 hansine- du har vel UL denne uka da? Hvordan går det med sprøytene? Store doser? Begynner å kjenne noe?
Hansine lengter sårt Skrevet 21. september 2011 #15 Skrevet 21. september 2011 Merkelig nok så har jeg hatt lite bivirkninger denne gangen. Det er kun at magen er litt mer oppblåst enn vanlig, litt lettere trøtt og har innimellom litt lett hodepine (ellers er dette nærmest fraværende hos meg). Ultralyd på fredag, så det nærmer seg virkelig:-) Dosen er på 250. Regner med at det skal være greit. Første gangen jeg startet med ivf var dosen på 125 og gikk opp til 180, men det er to 1/2 år siden, og jeg er eldre og da må vel dosen også økes. Så svaret på om jeg kjenner noe, bare bittelitt. Hva med deg?
dincene Skrevet 21. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2011 Jeg har hatt alle bivirkninger som finnes på synarela Er delvis sykmeldt. Begynte i dag på gonal-f, 150 tar jeg. det gjorde jeg sist også. Måtte gå 3 dager ekstra på det. Og nytt UL etter det. Denne gangen har dei sett opp samme dose men en ekstra dag på sprøytene før UL. Jeg har gått ned i vekta i det siste. Har aldri vært noe tykk men nå fant jeg ikke noe fett å ta i når jeg skulle sette sprøyte :DDD Var litt ekkelt og vondt. Så lurer på hvordan skal jeg klare å sette eggløsningsprøyta som er så mye lengre! Du er jo snart i mål! Spennendes.
dincene Skrevet 28. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 28. september 2011 Hvordan går det med dere? Lille mupert du har vel vært på UL? Fant dei masse gode saker der? Uttak neste uke? Hansine, du er vel ferdig med uttak/innsett? Hvordan gikk det? Jeg har en til dag med sprøyter og så er det UL på fredag. Spent jeg!
poca Skrevet 28. september 2011 #18 Skrevet 28. september 2011 Hei, Jeg begynte på gonal sist torsdag, 225 IE. Første forsøket mitt. Skal på UL på fredag! Gruer meg/gleder meg ! Aner ikke hva som skjer etter UL? Uttak neste uke om det er noen egg? Hva hvis det ikke er noen egg? Mer sprøyter eller er det tilbake til start med nesespray? Lykke til , alle sammen!
Hansine lengter sårt Skrevet 29. september 2011 #19 Skrevet 29. september 2011 Hadde uttak i går, som gikk greit nok men bare tre egg. Det dårligste antall egg jeg har hatt på noen av forsøkene mine. Får håpe det er kvalitet som gjelder og ikke kvantitet, for da er det greit:-) Skal altså ha innsett imorgen etter planen. Venter tlf i dag for å høre om utviklingen er gått som det skal. Håper å være ruger fra i morgen formiddag! Håper det går bra med dere andre. Jeg hadde forresten en ny opplevelse av eggeløsningssprøyten. Første gang jeg brukte ovitrelle og den var ferdigblandet og med like liten spiss som sprøytene vi tar ellers, så det var ikke vondt i det hele tatt i tillegg har jeg sluppet lokalreaksjon i etterkant, for det har jeg sliti med skikkelig de andre gangene. det er befriende:-) (Har brukt pregnyl de andre gangene og fått reaksjon)
dincene Skrevet 29. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 29. september 2011 Lykke til hansine!!! Håper på at du får gode nyheter i dag Jeg skal ta pregnyl. Har bare brukt å ha den så har ingenting å sammenligne men gruer meg til den. Sist var mannen som måtte sette den. Er jo så grusom lang den spissen og jeg har null fett på magen! Heldigvis ingen reaksjon for min sin del da.
Live72 Skrevet 29. september 2011 #21 Skrevet 29. september 2011 Hei ! Jeg startet på sprøyter den 22 og skal på UL imorgen så det blir spennende. Dette er mitt 2 forsøk. nr 1 var IVF men hadde dårlig befrukning så nå blir det ICSI så håper på noen på frys denne gangen Lykke til alle dere andre som er i gang og håper vi samles på Juniforumet:)
dincene Skrevet 29. september 2011 Forfatter #22 Skrevet 29. september 2011 poca det blir nok egg på deg skal du sjå! Spørsmålet er bare hvor store dei er. Sist hadde jeg også ul på fredag men måtte gå 3 dager ekstra på sprøyter og tilbake på ul på mandag igjen. da hadde dei vokst til den størrelsen dei må være i og så ble det uttakk på onsdag. Jeg kjenner godt at det er noe på gang i magen. Ekkelt/vondt i noen liggestilliger om natta. Håper at dei er store nok i morga! Lykke til!!!
dincene Skrevet 29. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 29. september 2011 Live72 - lykke til deg også! Hvor er det du holder til? Artig at det er flere som skal på ul samme dagen!
Live72 Skrevet 29. september 2011 #24 Skrevet 29. september 2011 Hei Igjen ! Jeg holder til på Riksen og det er veldig spennende at vi er flere som skal bli rugere de neste ukene
lille mupert Skrevet 29. september 2011 #25 Skrevet 29. september 2011 Hei! Jeg var på UL på tirsdag. Hadde 10 eggposer som var nogelunde like store. Vet ikke om det har noe å si jeg... Skal tilbake på fredag for ny UL. Kjenner endel i magen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå