helene0: jan09+jun11 Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Min lille gutt har helt siden fødselen hatt rusk i øyet/rennende øyne/noe som kan se ut som betennelse. Når vi skyller ofte med saltvann blir det bra i noen dager også er det tilbake. Det er ikke rødt i øyet og legen som har sett på det sier at det ikke sitter dypt inne i øyet. Hår prøvd med øyedråper mot øyekatar i to runder, men det blir ikke helt borte. Kommer tilbake etter noen timer etter øyedråpene, selv om jeg renser supergodt før det dryppes. Osteopaten mener det kan være at han er litt "trang" i hodet på den siden og at det vil gå seg til etterhvert når hodet hans blir rundere igjen. Noen som har erfaring med dette? må jo være plagsomt å ha så mye drit i øyet hele tiden... stakar
Gjest Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Hei Mitt yngste barn var født med høyre tårekanal tett og hadde stort sett betent øye de første 6 mnd. Til slutt så fungerte ikke kloramfenikol heller.Tilfeldig møtte jeg en lege som ba meg massere området for å prøve å få tårekanalen til å åpne seg. Jeg brukte da en engangshandske (for at ikke min negl skulle komme borti øyet og skrape ), og tok litt av øyesalven (kjøpt på apotek) på fingeren som `massasjekrem` og masserte med en finger fra ca 4 cm nedover/under øyet så hardt som barnet tillot meg. gjentok dette 3-4 ganger i løpet av en dag og dagen etter så var det bra:)
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Frøknar her har hatt det siden fødselen på ett øye, når hun passerte 6mnd sluttet det over natten.. så jeg tror hode må bare vokse før det gir seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå