Gå til innhold

Jenta mi sparker av seg dyna hele tida!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir jo kald om natta, og våkner av det. Så tenkte den eneste løsningen er å kjøpe sånn sovepose til henne. Er det en grei løsning? Eller finnes det andre løsninger? Fungerer dyneklyper? Mener jeg hadde det til eldstemann, men at han klarte å sparke av seg dyna uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt pose, men det fungerer sikkert:-)

Jeg bruker ullpysj på min gutt på 5 mnd. Har et par fra nøstebarn som er ganske tjukke og gode. Når han har på den, gjør det ingenting at dyna sparkes av. Jeg sover ihvertfall mye bedre når jeg vet at han er varm:-)

Skrevet

Dyneklype fungerer sikkert når de er veldig små, og ligger noenlunde i ro om natta. Jenta mi er utrolig aktiv på natta, og jeg finner henne alt i fra på tvers til hodet i fotenden så da hadde nok ikke det fungert så bra.

Da hun var 4 mnd startet hun å sparke av seg dyna, og vi prøvde sånn pose, og det fungerte greit en stund. Hun ble i alle fall i ikke kald. Etter noen uker ble hun veldig urolig på natta, og da vi prøvde uten posen sov hun mye bedre. Vi bruker derfor bare en god ullpysj og ullsokker. Dyna forsvinner fort, men om vi legger ett teppe over henne sparker hun teppet opp på magen, og så blir det liggende der. Bedre med et teppe på magen enn ingen dyne har vi funnet ut :)

Skrevet

Her har vi tatt i bruk nattpose, og er veldig godt fornøyd. han kaver helt utrolig på natta, våkner helst nede i fotenden om morran...hehe;) men siden han bruker pose vet jeg at han ikke blir kald! har kjøpt på ikea, og de er mye billigere enn andre steder.

Skrevet

Da er sovepose bestilt. Tror ikke dyneklyper holder i dette tilfellet ;-)

Skrevet

Her og bruker vi pose siden hælene til vesla stort sett ikke treffer madrassen før hun sovner ;) Funker bra det:)

Skrevet

Vi har også ei urokråke som ikke er nedpå madrassen nedenfor rompa før hun sovner (tenk om vi voksne hadde klart å ligge sånn :) )

Har nylig kjøpt sovepose fra HM og det fungerer veldig bra. Den er litt foret så hun har på seg ullbody under bare. God og varm.

Skrevet

Her har vi også en skikkelig urokråke <3 Vi hadde to kortermede soveposer her som vi prøvde ut, men gutten sparket seg våken likevel, og ble iskald på armene til tross for langermet pysj :(

Nå tar vi på ham dyna etter at han har sovnet, og det fungerer overraskende bra. Han sov nok mer urolig før. I en periode brukte vi to tynne, strikkede ulltepper i stedenfor dyne, og de sparket han faktisk ikke av seg, verdt å prøve? :)

Skrevet

Vi har samme problem, pluss at han snur seg over på mage og våkner av det. Da blir han gjerne stående på alle fire og vugge i halvvåken tilstand, og så surker han til han får snuhjelp. Hjelper sånne poser mot snuingen kanskje?

Skrevet

Skjønner det er flere enn meg med urolig baby! Kallenavnet på gutten vår er hjulvispen, jeg er sikker på han kunne lagd krem av fløte på svært kort tid! Vi har prøvd å putte han i pose de siste dagene og det har fungert veldig bra. Men har litt problemer med temperaturen for han blir ikke varm nok med bare posen, og for varm om jeg bruker noe i tillegg. Får kjøpe ullpysj som jeg så noen andre brukte og se om det blir bedre!

Skrevet

Vi har brukt sovepose fra fødselen av og det har fungert kjempefint.

Jenta sover mellom oss i sengen, har sin egen lille hule melom våre puter og da er sovepose perfekt.

Hun har pysj og ullsokker under for hun er veldig kald på føttene!

Posen hr ikke armer, så hun er kald på hendene og i kinnene om morgenen fordi vi har det kaldt på soverommet, men hun er varm i nakken og resten av kroppen.

Vi har kjøpt sovepose på www.grobag.co.uk, de er halvparten av prisen til Babyshop sine og så synes jeg de er finere... Der har de også tre forskjellige tykkelser, og en tabell som viser hvilken som passer best til ulik temperatur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...