Gå til innhold

Liker du ditt eget navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri tenkt noe særlig på det annet enn at det er veldig mange som heter det. Her inne er jeg, i følge navnet mitt, blodharry :) Godt jeg ikke bryr meg stort om hva som sies her inne ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gjør jeg det. Jeg hatet det hele oppveksten, ville heller hete noe annet, helst noe annerledes og eksotisk, men nå synes jeg faktisk at jeg har et ganske pent navn.

 

Jeg heter Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker navnet mitt, og er for tiden en av bare 7500 nordmenn som heter det.

 

har igrunnen alltid likt navnet mitt, det er enkelt å skrive, enkelt å uttale. Og fører til mange pussige uttaler i utlandet (det er nå eneste ulempen, da!)

 

Jeg heter Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn kunne jeg tenke meg å bytte navn, men det var nok mest fordi det var populært en periode å ville bytte navn ;) hehe... mye rart som er populært! Nå er jeg veldig fornøyd =)

 

Heter Therese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nå navnet mitt. har ikke tenkt på om jeg liker eller ikke liker det det er nå meg og når folk bruker navnet lyder jeg rett og slett.

 

men jeg er stolt av navnekombinasjonen min for det er det ingen andre som har så det er litt kult da. men fornavnet mitt alene er det jo fler som har og men ikke på samme alder det har aldri vært noe poppis navn men heller ikke noe uvanlig. men jeg må innrømme at jeg blir forvirret når noen roper det sukkersøtt jeg svarer jo selv om jeg skjønner at dette er ei lita prinesse som har for det er ingen som snakker slik til meg lenger da jeg er en godt voksen dame.

 

navnet er forøvrig

Martine, og det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med navnet mitt. Har egentlig alltid likt det. Nå som er jeg blitt voksen liker jeg det enda bedre også. Sammen med etternavnet mitt som kun jeg har i hele norge føler jeg meg unik;-p

 

Jeg heter Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt godt, men jeg vil jo ikke bytte heller. Har et navn som ikke så altfor mange heter, ca 1000 stk kanskje, men som finnes i mange former og varianter. Jeg må veldig ofte stave navnet mitt fordi de fleste bytter ut noen bokstaver.

 

Ser navnet ofte på filmer fra USA og sånn, men det er aldri noen pene, normale jenter som heter det. Bare sure, gamle, stygge kjerringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å like det, føler det er et litt barnslig navn.. Kjenner ingen som er eldre enn meg som heter det samme, bare små unger he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja veldig fornøyd. Er utlending, navnet er mest brukt i engelskspråklig del av verden (og jeg er ikke derfra!). Folk flest i Norge uttaler det feil, men jeg er blitt så vant til det at jeg reagerer uansett.

 

Bare 200 i Norge som har samme fornavn, interessant at navnet er veldig uvanlig i mitt hjemland også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker navnet mitt! Det er relativt sjeldent, selv om jeg har lagt merke til at det er flere nå, som er yngre enn meg, som heter det samme. Det som er greit med å ha et navn nesten ingen andre har, er at når navnet mitt nevnes, har jeg aldri opplevd at det ikke er meg det er snakk om. Ulempen derimot er at jeg ALLTID må stave navnet mitt...

 

På landsbasis er det bare 59 stykker, som skriver det på samme måte som meg, selv om det er skrivevarianter av samme navn. Totalt er vi vel rundt 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatet navnet mitt da jeg var yngre,synes det var kjempestygt. Nå er jeg ganske fornøyd, litt kjedelig og 80-talls er det nå kanskje,men samtidig internasjonalt og med en fin flyt.

Heternoe så spennende som Marianne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker ikke mitt eget navn.

 

Det er et navn som hadde sin topp på 1940-tallet, men som sank som ein stein etterpå. Det er ca 11 500 som heter det samme som meg, de aller fleste er ganske gamle. Navnet er kaldt og hardt, synes jeg.

 

Skulle ønske mine foreldre ikke hadde hørt på storesøstra mi, og heller hadde kalt meg det de først hadde tenkt.

 

Men, jeg har tross alt levd med dette navnet i over 40 år, så skal vel klare resten, også. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mislikte det som barn (Type barneskolealder, vel å merke. Tror aldri jeg tenkte over navnet før jeg begynte på skolen..?!), men ca fra ungdomsskolealder begynte jeg å like det bedre og bedre, og idag syns jeg det er et veldig fint navn.

Det er et sjeldent navn, og de fleste som heter det er 40-60 år eldre enn meg.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med navnet mitt, og glad mamma og pappa ikke oppkalte meg etter noen. Da ville navnet mitt isåfall vært Anna, Inga, Karen eller Gunhild.

 

Har to navn, bruker for det meste bare fornavnet selv om det er veldig kort. Når jeg introduserer meg sier jeg begge navn, og det klinger så fint:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...