Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette innlegget, skriver det mest for min egen del, for å få det ut på en måte :)

Jeg og kjæresten er en missmatch, han har et arvelig anlegg for en translokasjon av kromosomer som gir oss under 40 % sjanse for "friske" barn. Denne translokasjonen gir store fysiske og psykiske hemninger samt at lever, hjerte og lunger vil være deformerte. Legene har altså sagt at dette er ikke noe som kommer til å være levedyktig i et langt liv.

Vi har vært gravide 3 ganger det siste året, nå sist var jeg 16 uker på vei da jeg hadde SA. Men ønsket vårt om barn er så stort så vi har villet prøve og prøve. Nå har jeg startet mitt siste år i en bachelorgrad hvilket gjør at kjæresten min synes vi skal vente til jeg er ferdig med skolen både for økonomiske og praktiske hensyn. Jeg ser det fornuftige i dette, men hjertet mitt og kroppen min hyyyler etter å bli gravid. Jeg tenker på det 15-20 ganger iløpet av en dag og jeg blir skikkelig lei meg når jeg vet han vil at vi skal vente litt nå. Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke la være å tenke, men jeg kan jo ikke tvinge han heller. Og jeg vet at han vil så gjerne, men det er fornuften som stopper ham.

Det ble veldig langt, sorry :)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei SallySue!

For det første,dere er TØFFE! Så tøff hadde ikke jeg vært!

Du og kjæresten har gjennomgått mye,samtidig som dere også vet ett utfall av en graviditet,med tanke på missmatchen deres...

Jeg vet ikke hvilke råd jeg kan komme med,annet enn å være åpne og ærlige med hverandre,og støtte hverandre. Komme fram til ett kompromiss.

Jeg håper dere finner en god løsning,og at dere begge kan ha det bra med det valget dere tar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...