Gå til innhold

Dere med kvalme..er dere på jobb?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9 nå og kvalmen har kommet. Jeg kaster ikke opp, men går bare å svelger og er veldig uggen. Går veldig opp og ned hele dagen- så er ikke morgen kvalm. Føler innmellom at jeg er hjemme unødig og får dårlig samvittighet, men 5 min er jeg så kvalm at jeg ikke kunne vært der. Hvordan har dere det...er dere på jobb eller er dere hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143591792-dere-med-kvalmeer-dere-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå er jeg sykemeldt pga flere ting, blant annet at jeg hadde blødninger, og har hatt flere aborter før, men hadde nok ikke vært sykemeldt "bare" av kvalmen.

Men det kommer jo an på hvordan kvalmen din utarter seg.. Jeg er også jevnt kvalm gjennom hele dagen, men kaster ikke opp. Jeg klarer å holde kvalmen ganske i sjakk så sant jeg spiser med en gang kvalmen kommer sigende, eller drikker sitronvann etc.

Forrige svangerskap løp jeg opp og ned på toalettet på jobben og spydde om morgenen (endte i SA), men da var det bare morgenkvalme. ikke optimalt siden jeg måtte ringe inn en fra naborommet hver gang jeg måtte løpe ned for å spy, siden det alltid måtte være noen der jeg var :)

Har du fått sykemelding er det vel fordi du har behov for det. så da er det ikke noe å ha dårlig samvittighet for mener jeg.. Og om du vil prøve deg på jobb kan du jo evt jobbe redusert, eller prøve å få tilrettelagt arbeidet for deg..

har lurt på dette selv også.. Føler liksom ikke eg har rett til å klage, har kontor jobb og kunder som kommer og går, men sitter tross alt stilt på på en stol på mitt eget kontor så kan jo ikke legge noe mer til rett enn det, Men er uggen og kvalmen og går å svelger hele dagen. Når eg ikke har kunder inne får eg ikke gjort noe fornuftig heller. Tror eg hadde hatt like dårlig samvittighet med å være hjemme, for eg spyr ikke, men føler ikke eg gjør meg fortjent til lønna mi heller, uff. Vanskelig. Kan man få sykemelding for uggenhet og kvalm? Blir man ikke da bare møtt med" du er bare gravid, det følger med"..? Vi er forresten like langt:) Håper andre og svarer for mer en engang denne tanken har streifet meg. Men første gang for meg, så føler eg falmer litt i blinde:)

Har kommet litt lenger da, men kan svare alikevel.. Jeg gikk på jobb, innom wc å kastet opp, jobbet konstant kvalm, og var innom å kastet opp sånn en gang i timen omtrent. Blir en vane og det går jo over. Slitsomt JA, men det går. Må bare fokusere på noe annet og ha noe å gjøre hele tiden, også syntes jeg det hjalp å småspise lakris(!).

Takker for svar....jeg er selv ikke sykemeldt men er hjemme med egenmelding. Men tenkte bare fremover hvis denne kvalmen ikke gir seg med det første hva gjør man? Går man på jobb og er kvalm eller er man hjemme og er kvalm?;-)

Tar gjerne i mor flere synspunkter rundt dette

Jeg er også konstant kvalm....hele dagen :-( Jobber som sykepleier på et sykehus og begynner å kjenne at jeg ikke holder ut på jobb noe særlig lengre. Er ikke så morsomt å pleie gamle og syke når man må løpe ut av rommet for å kaste opp eller stå å brekke seg mens man snakker med noen :-( Har snakket med sjefen min om dette, og er blitt enige om at jeg kan prøve å komme kl 09:00 (og ikke 07:15) noen dager for å kjenne om det hjelper. Hvis ikke, blr det sykemelding neste.....hvertfall aktiv sykemelding.

Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart. Er 7 + 3 idag....:-D *glede*

Annonse

Kjenner jeg blir skikkelig provosert av at folk skriver at de hadde nok ikke vært hjemme BARE for kvalme. Alle opplever en graviditet forskjellig!! Noen er litt kvalme, og klarer fint å gå på jobb, andre er så kvalme at de ikke klarer å gjøre noenting.

Selv har jeg vært kvalm hele dagen i over to uker. Den første uka var jeg to dager på jobb, og en dag der jeg gikk hjem etter en time.

Jeg har vært like kvlam hele dagen, slakk og sjelven. Jeg får brekninger nesten hver gang jeg prøver å spise. Dette gjør at jeg får i meg alt for lite mat. Det kjennes ut som influensa rett og slett.

Jeg er nå sykemeldt til midten av neste uke. Men så snart jeg føler jeg er klar, så går jeg på jobb. Men det er lite poeng i å sitte på jobb, når jeg heller burde ligget hjemme i senga. Har ikke engergi til noe som helst. Til og med å gå på toalettet er et slit.

Så når en føler at en ikke bør være på jobb, så skal en ikke være det heller.

Folk er forskjellige. Jeg er av de som pleier å klore meg fast på jobb, og går ikke hjem før jeg har ene foten i graven. Men dette gangen måtte jeg gi tapt. Kroppen gir beskjed selv når nok er nok. Det er ikke bra å slite seg igjennom for mye heller når en er gravid.

tror du må lese hele innlegget mitt dobbelice, evt har du misforstått det eller jeg har skrevet det uklart.

Jeg skrev at jeg ikke hadde blitt sykemeldt bare pga den type kvalme jeg har - og så beskriver jeg hvordan jeg har det.

Jeg skriver også at om en er sykemeldt pga kvalme så har man behov for det, og ingen grunn til å ha dårlig samvittighet.

Jeg blir ikke sykemeldt bare pga kvalme fordi jeg klarer fint å gå på jobb selv om jeg er kvalm - samme som du skriver i ditt innlegg. Er man så kvalm at man ikke klarer å gjøre jobben sin stiller jo saken helt i annet lys.

Lille lysglimt 2:

Har det akkurat som deg, har vert sykmeldt i over 2 uker og er 10 uker på veg. Er kvalm på samme måte, bare at noen dager må jeg også kaste opp. Kjenner meg igjenn med at når jeg ett øyeblikk ikke har det så verst får jeg litt dårlig samvittighet. Men sier til meg selv at det er godt at det ikke er min avgjørelse men legen sin, noe som er godt å tenke på:o)

Hang in there (jeg satser vertfall på at det ordner seg om noen uker)

Nå har kvalmen begynt å dabbe litt av her, men jeg har jobbet hele tiden. Har 75% stilling så har jo endel fri. Syns faktisk det går bedre å være på jobb enn å være hjemme. Blir fort litt mye soving på sofaen og uregelmessig spising hjemme. Er mye flinkere å spise jevnlig på jobb, blir mindre kvalm da.

grusomt kvalm for tida, litt 8 uker gravid... kjøpt sea bands idag for å se om det hjelper. Innrømmer at det passet fint med vannkoppbarn nå... noen dager hjemme! Uff dårlig samvittighet også.. blir det ikke bedre spør jeg om sykemelding.

Jeg er sykemeldt 40% det er fordi det er masse tungeløft, utrolig sliten og kvalm. Jeg har det også slikt. Men jeg går å føler meg sjøsyk konstant åsså kommer den ekstreme kvalmen gjevnt over dagen. Helt forferdelig.. snart klarer jeg ikke å være på jobb. Jeg blir så sliten.. Skulle ønske jeg fikk reduserte dager slik jeg hadde kverfter til å gjøre ting hele vakten... ikke noe greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...