Gå til innhold

Snuppa sov lenger for seg selv :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 uker og har stort sett fått mat hver 3. time (av og til bare 2 timer mellom) på natta, kan nesten stille klokka etter henne. Hun er en gulper så vi har samsovet rett og slett fordi vi må holde henne oppe etter mating så ikke det blir så fryktelig mye gulp etterpå, planen har vært å legge henne i vugga, men så har jeg sovnet etter å ha lagt henne på magen og våknet igjen til neste måltid, hehe, så slik har det gått i en sirkel. Men i går bestemte jeg meg for at nå skal jeg legge henne i vugga etter mating og raping, kommer det mye gulp får det bare komme, og det gikk merkelig bra! Kom bare gulp til et av måltidene :) Og jenta sov med 4 !! timer mellom den ene matingen!! :-D happy! hehe, nå er ikke jeg den som har klaget på søvn egentlig, for hun er veldig grei å ha med å gjøre, og hver tredje time er jo slett ikke ille, men det var veldig morsomt å se at hun faktisk kan sove lenger, kanskje sover hun bedre i vugga alene? Når hun ikke ligger midt i "matfatet"? :P

Kanskje var dette bare et engangstilfelle, men er spent på natta som kommer om det samme skjer igjen :) Hadde forberedt meg på at hun kom til å våkne oftere når hun lå alene egentlig, så dette var en positiv overraskelse :) Flere som erfarer at både du OG baby sover bedre hver for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her våknet gutten med et skrik dersom jeg la ham fra meg frem til han var 12-13 uker. Ble gradvis bedre etter dette, og fra han begynte å sove på eget rom fra 4 mnds alder (samtidig oppstart m grøt og koffeinkutt hos meg), så begynte han definitivt å sove bedre på nettene :)

Skrevet

Kjente meg godt igjen!

Gutten min er 6,5 uke. Han har spist ofte og gulpet mye. Har hatt han ved siden av, eller oppå meg i senga. Både for at han skal få rapet og ikke gulpe så mye, og for at jeg skal kunne tørke det gulpet som blir.

Siste uka har han sovet i egen seng, men ved fotenden av senga mi. Har noen soveøkter som er litt lenger, oftest den første for natta.

Det gikk fra å være 1-2 timer i mellom til 3 timer i mellom, til et par ganger med 4 timer og i natt var det 4,5 time i mellom to av matingene!

Så jeg tror som deg at babyen sover bedre i egen seng, og moren våkner kanskje ikke like lett av lyd fra babyen. Babyen behøver jo ikke mat så fort den klynker :)

Lykke til videre, håper det varer for både deg og meg :)

Skrevet

Jeg har også gode erfaringer med gutten på eget rom (eller ligger med åpen dør inn til vårt soverom). Har sovet mye lengre økter på natta, da. Alt fra 4 timer- 6 timer. Han er 14 uker. Men har begynt å våkne til litt "rare" tider på natta nå..Så håper ikke det vedvarer:--(. Tok han opp i senga mi i natt og vi sov godt sammen fra 01-05.30! Koselig da.

Skrevet

Her har vi samsovet siden fødselen, jeg har slengt ut puppen og sovet videre, så snuppis på 5 mnd har ikke fått rapet alltid stakkars. Etter hun ble forkjølet for 3 uker siden har jeg stått opp og laget flaske til henne hver 3 time(puppenekt), men inatt har hun kun våknet én gang, kl 0230, og jeg har lagt våken siden 0745 og venter på at hun skal våkne så hun kan få mat:p Hun har lagt alene i sin egen seng inatt, mens jeg ligger rett ved siden av:) hun ble 5 mnd igår, så kanskje det har noe med alderen å gjøre *krysser fingrene*, hehe...

Skrevet

flere som har erfart dette ja :)

i natt ble det enda en fire-timers, fra kl 01- 05, fornøyd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...