Gå til innhold

Hvilke forum bør ha anonymknapp?

elin

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer litt på dette med anonymknapp.

Nå har vi jo anonymknapp på utrolig mange forum, og deriblant forum som vi kanskje ikke trenger anonymknapp på.

Derfor spør jeg deg:

Hvilke forum synes du fortsatt skal ha muligheten til anonymknapp? Og hvorfor?

Hilsen Elin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym - så klart.

Småtroll forumene - føler meg litt tryggere bak anonymknappen da jeg kommer meg mine "dumme" mamma spørsmål. Spørsmål som jeg ikke gidder å stille på anonymforumet, da man sjelden for seriøse svar.

Ris og Ros

Aleneforeldre- samme grunn som til Småtroll

Krangle bør IKKE ha anonymknapp. Da kan man jo bare henge på anonymforumet i stedet.

Skravle- bør heller IKKE ha anonymknapp, da dette da bare vil bli et "nytt" anonymforum.

Dette er disse forumene jeg bruker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anonym og Krangle bør ha anonymknapp.

Da kanskje det er mulig å skille mellom krangling og flaue problem som var opprinnelig meningen.

Ellers er ser jeg et noen har behovet på Bli Gravid og 1. ttrimester, resten burde klare seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere kan opprettholde muligheten for å være anonym på forum om Flaskemelk og Barn med medfødte tilstander/misdannelser. Det er vel ikke alle som syns det er så ålreit at andre får vite at man har pupper som ikke virker, eller at man har barn med hoftefeil (selv om jeg selv skrev med nick på begge steder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Eneste forumene som "trenger" anonymknapp er Krangle og Anonym. De andre forumene kan være uten anonymknapp slik at man kan bevare den gode stemningen som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør ha anonymknapp:

Bli Gravid

Navnedebatten (hvis man ønsker å få tilbakemeldinger på navn, men ikke ønsker å bli gjenkjent via nicket...)

Kranglesiden

Her bør knappen fjernes:

Småtroll-forumene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner egentlig å mene at anonymforum bør slettes. Det er en veldig dårlig stemning der inne. Spesielt i dag med tråden om hun som prøvde å ta selvmord.

Mange tenker ikke på at det faktisk sitter mennesker bak anonymknappen. Og alle har det ikke like greit.

Men man må visst bare tåle såpass.

Jeg signerer ikke med nick nå, for vil ikke bli "hetset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 20.46. Ta vekk hele anonym forumet. Før dette kom var det mye triveligere å være her inne! Synes det er forkastelig slik mange voksne mennesker sitter her inne og er stygge i kjeften og helt ufordragelige rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å ha et anonymforum for pinlige spørsmål og et anonymforum for "ikkepinligespørsmål" ? Sånn at det går an å diskutere og ha litt takhøyde for en "saftig" diskusjon.

Og sånn at det går an å stille pinlige spørsmål uten å bli slengt dritt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller IKKE at dere burde fjerne anonym knappen på aleneforeldre forumet. Det er fordi vi som er alene med barna gjerne har noe spm. som vi ikke vil sign. med nick. Da er det greit å kunne være anonym der inne. Dessuten, liker jeg ikke å spørre noe ang. aleneforsørger temaet inne på anonymsiden, siden man sjelden får seriøse svar der inne.

Hilsen aleneforsørger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Dette er strålende innspill.

Og siden dette er en drodle-tråd, svarer jeg ikke ja eller nei på noen av disse. Det tar vi stilling til når det nærmer seg!

Elin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei,

hvilke forum som bør ha anonymknapp, burde vel vurderes ut fra hvilke forum som kan være pinlige å poste på, evt. der man har behov for å være anonym fordi man ikke ønsker å røpe gitte ting om seg selv (f.eks. at man prøver å få et nytt barn, eller at man har hatt en abort uten at noen vet man har vært gravid). F.eks. tenker jeg at dette er:

* Anonymforum

* Spør jordmødrene

* 90+

* Adopsjon

* Assistert befrukt.

* Beholde barnet? og andre forum for abort, frivillig eller ufrivillig

* Bli gravid

* Keisersnittdebatten

* Mammas kropp, eller hva nå forumet heter :)

Det er sikkert noen flere også som trenger anonymknapp, jeg har ikke så nært forhold til alle forumene her inne. Forhåpentligvis blir mange av forumene fjernet innen man går over til ny løsning også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sette meg inn i alle forumene, men av de jeg kjenner på dib så trengs anonymknappen på:

Anonym

Parforhold

Bli Gravid

og ikke på

Småtroll

Krangle

Skravle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss beholde anonymknapp på Aleneforeldre!

Har brukt den en del når jeg har ønsket andres erfaring med vanskelige temaer. Ser at mange også svarer anonymt. Og man får gode anonyme svar, lite trolling og skitkasting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold annonymknappen på alle, eller i hvertfall flest mulig.

Tidligere signerte jeg nesten bare med nic, men selv om jeg ikke skrev mye i hvert innlegg ble det etter hvert enkelt å finne ut hvem jeg var i virkligheten ved å google nicet mitt. Det vil si at jeg utleverte både meg selv og ungene mine til alle som gadd å google meg. Det ønsker jeg ikke. Derfor bruker jeg nå ytterst sjelden nic lengre.

Jeg googlet også andre nic for å se hvor enkelt det var og fant for eksempel en gammel venninne og en mir i barnehagen som jeg da fikk vite ting om som jeg ikke hadde noe med. For aktive brukere finner man mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele anonymforumet burde være stengt spør du meg. Alt for mye trolling... Mye av det som står der er drøyt. Kunne heller hatt anonymknapp på krangletråden, så kan de som har behov for trolling holde seg der. Ellers så er det vel ikke så lurt å ha et nick som noen kan google og finne ut hvem en er IRL. Da synes jeg folk heller bør skifte nick, enn at store deler av forumet poster anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag kan du jo velge, enten kan du henge på annonym eller på sravle. Om de fleste hadde foretrukket å fjerne annonymknappen ville de jo holdt seg på skravle. Grunnen til at vi er så mange på annonym er jo nettopp at vi kan være helt annonyme og at det er litt usakligheter der noen ganger. Om den muligheten fjernes tror jeg mange medlemmer vil bli borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innspill.

Jeg skal komme tilbake med litt mer konkret info når vi har kommet litt lenger i planleggingen.

Elin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinedebatten var mye bedre før, selv om det ble litt røre av og til. Nå er det jo nesten ikke aktivitet der lenger. Virker nesten som om dere er redd for at noen skal velge anerledes pga vaksineforumet. Så jeg synes at vaksineforumet ikke bare bør, men må ha anonymknapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...