Gå til innhold

da er babyrommet så godt som ferdig :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi får ei lita jente denne gangen og nå er rommet klart :) ble lyse vegger med en litt mørkere vegg som avbrytning... skal gå for lyyysgrønt og rosa tepper og puter og litt hvitt.. knallrosa rom kan hun få senere :P flere so mer tidlig ute?? vet jo aldri åssen formen blir fremover så synes det var godt å være ferdig.. termin første uka i januar, så må jo få unna julegavene også før desember.. så kan jeg bare nyyyyte de siste uke i permisjon før jul :)) hehe, kanskje litt hysterisk synes noen, men har altid likt å ha ting i orden.. mangler fremdeles litt utstyr som må kjøpes nytt, storebror er 4 så ikke alt som kan brukes om :)

åssen er det med dere andre januar mammaer?? begynnt enda`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj heldiggris som er ferdig, her har jeg ikke begynt pa rommet enda

Vi har hatt 35 grader til na sa jeg ville vente til etter 20/9 da temperaturenen daler ganske mye(mallorca)

Men gleder meg til og ta fatt, har du malt selv??

Fint med to farger

Venter ogsa en jente, men har tulla pa 5 ar og har veldig mye i fra henneMangler bare vogn egentlig og litt smaplukk selvfolgelig

Skrevet

ja, jeg har malt selv, brukt luktfri maling da og passer på å lufte godt :) fikk opp sprinkelseng og litt bilder osv.. e rjo så kos å bare kunne gå inn dit å være litt i babyland. he he.. drømme seg bort litt og glede seg over den som skal komme... vogna står klar den også,,, kjøpte den tidlig fordi det var lkampanje på den. har jo ikke noe særlig jenteklær, kjøpt litt og arvet masse fra ei venine som har jente fra før så er jo litt småplukk her og... man glemmer jo så fort hva disse små trenger :)

Skrevet

Dere som har klart rommet alt... legges babyen på eget rom fra dag 1?

Hos oss tenker jeg at rommet trenger ikke stå klart før babyen er mellom 6-12 mnd, da babyen sover hos oss i mellomtiden.

Selv har vi 1 soverom vi må pusse opp før vi kan begynne på babyens rom, da storesøster må låne babyrommet mens hennes blir pusset opp.

Har ikke termin før i mars jeg da...

Skrevet

Det høres skikkelig lekkert ut!! Vi har så smått begynt på barnerommet. Gammel tapet er revet ned, og nå skal det pusses før det tapetseres nytt.

Vi går for hvite vegger denne gangen, da rommet ikke er så stort. Guttungen har blått rom, men det skal også bli hvitt.

Vi skal også legge nytt gulv på begge romma og loftstua, så greit å komme i gang nå.

Jeg ser for meg å ha wallstickers på ene veggen. Har sett for meg sommerfugler som flyr opp mot ene hjørnet, så nå gjenstår det å se om jeg finner noe sånt ;)

Først og fremst må jeg få bekrefta at det faktisk er ei jente i magen ;) Stoler ikke på bare den ene UL, så skal på 3d i morgen. Går bare og tripper!!

Jeg har forresten så smått begynt på julegavene.. Tenker som deg, at de siste ukene skal bare nytes :)

For ikke å snakke om at jeg skal ta det veeeldig med ro, ikke stresse. Vil ikke ha noe fødsel før over nyttår ;)

Skrevet

Åh, det hørtes ganske herlig ut med et slikt prosjekt da! :D Jeg elsker å se for meg, pusse opp, innrede, være på detaljenivå, forme utseende, osv... Men så er jeg over gjennomsnittet interresert i interiør da ;)

Likevel, jeg bare lurer; skal den lille ligge alene på rommet sitt fra den er nyfødt eller hvordan er det tenkt?

Selv, kommer vi til å ha lille i magen inne hos oss til hun er rundt året :o) Samme gjorde vi da gullgutten vår kom til verden for snart 3 år siden. Den sommeren før han fylte 1 år (bursdag på senhøsten), pusset vi opp rommet hans, innredde, kom på detaljenivå, formet utseende osv. Herlig å gjøre og utrolig gøy å se resultatet, og at han nå trives såååå godt der inne!! :D Rommet til lillemor blir nok derfor ikke ordnet før rundt neste nyttår :)) Men ser allerede for meg hvordan det skal bli!

Men kunne ikke tenkt meg at han skulle sove alene fra han var nyfødt... Da jeg syns det er greit å ha kontrollen på samme rom når det kommer til nattamming, respirasjonslyder, bæsjbleier om natten den første tiden, osv. Godt er det jo at vi alle er forskjellig, og syns derfor det er spennende å høre hvordan dere har tenkt :)

Skrevet

her også:) vi har akkurat pusset opp 2 etg så babyrommet er ferdig. nytt eikegulv, hvite vegger og en kontrast vegg med alvetapet i rosa:) har en jente på 1 år fra før så har det meste utstyret etter henne, så det må bare settes i stand! har også fått inn kleskommode, stellebord står ferdig oppfylt allerede(men det bruker vi jo til "storesøster" hver dag). har termin 2 januar, og hverdagen er travel så synes det bare er fint og være tidlig ute. desember er en travel måned, og fint og bare ha litt smått og pusle med rett før, og ikke engste seg for alt som må gjøres:)

baby kommer til å sove hos oss de første mnd,men synes likevel det er veldig fint å ha barnerommet ferdig. bruker det jo daglig til stell osv!

Skrevet

mange koselige innslag

Min datter sov hos hos til hun var 13 mnd, altsa pa vart rom, men likevel hadde vi stellebord og div andre ting inne pa et ferdig nyoppusset barnerom, det samme skal vi gjore denne gangen, ha rommet klart men at hun sover med oss til aret kan jeg tro

Skrevet

Vi skal ha babyen inne hos oss, ja, men vil ha barnerommet klart. Vi skal ha stellebordet på rommet, da det ikke er plass på badet oppe.

(Skal også ha stellekommode på badet nede..)

Skrevet

Her er det storesøster nr 1 som får eget rom istedet, så kan mini flytte inn i køyesenga til storesøster nr 2. Det blir stas med eget rom, og jeg gleder meg veldig til å pusse opp hobbyrommet mitt til henne :)

Hobbyen min blir nok litt islagt, og er blitt omplassert til andre steder i huset så lenge.

Skrevet

Ååå...gjett om ikke jeg og får lyst til å begynne og fikse opp rommet til lille-snuppa når jeg leser her!! Hehe... Jeg er i uke 24, men har ikke gjort noe som helst av praktiske forberedelser til babyen ennå. Er vel fort sånn når man er flergangs og har det meste av babyutstyr fra tidligere :P Men JEG har egentlig veldig lyst til å så smått begynne å ordne ting, det er bare mannen min som ikke har det travelt -og det er liksom han som må ta det første og grøfste på oppussings-biten, mens jeg kan sette igang først når det er tid for maling og innredning og sånt ;) Har ikke behov for å re opp seng og sånt helt ennå altså, men det hadde liksom vært så kjekt å fått opp møblene, særlig kommoden, sånn at jeg kan begynne å finne frem alt etter storesøstrene og finne ut hva som kan brukes igjen og hva som trengs av nytt... Så spørs om jeg må "pushe" litt ekstra på mannen min nå, altså, hehe ;)

Noen over her spør ift hvor babyen skal sove og sånt... Vi har flyttet siden vi sist hadde baby, og nå har vi et mindre foreldre-soverom enn tidligere. Derfor er vi denne gangen avhengige av å ha et rom klart til babyen hvor vi kan ha klær, utstyr og stellesaker, for v har ikke plass noe annet sted. Må også ha stellebord der, for blir nok ikke plass til det på badet. Men babyen kommer i starten til å sove i vugge på rommet vårt (umulig å si hvor lenge det blir, men iaf et par måneder), får akkurat plass til det ved siden av senga vår ;) Så sprinkelsenga på baby-rommet blir nok mest brukt til dag-sovingen i første omgang.

Når det er sagt så er den tida som babyen sover inne på vårt soverom på mange måter utrolig slitsom for min del, for jeg sover så lett og våkner av hver minste lille lyd. Jeg lå med andre ord våken mer eller mindre hele natta da de andre barna mine var babyer. Husker det var sååå godt når de endelig sov på sitt eget rom, da fikk jeg også sove mye bedre og fikk mer overskudd - noe jeg etterhvert hadde desperat behov for.

Men så lenge man ammer, er det jo veldig praktisk å ha babyen på foreldre-soverommet, så slipper man å fly så mye frem og tilbake mellom rommene nattestid. Men når natt-ammingen er over er jeg nok klar for å få babyen til å bli vant med å sove på sitt eget rom -jo lenger man venter med det, jo større og mer krevende oppgave blir det å få det til. ;)

Skrevet

babyen skal sove hos oss de 2-3 første mnd tenker jeg.. babyrommet er vegg i vegg så vil flytte over når vi føler det er riktig. gjorde det med nr 1 og det gikk såå fint.( hadde rom vegg i vegg der vi bodde da også) pluss at vi brukes babycall for sikkerhetskyld. aldri hatt problemer med nattevåk eller søvnproblemer her i huset, ale tre sov bedre ettet han kom på eget rom faktisk, men er jo forskjell fra baby til baby, vil ha rommet klart fordi hun kan etterhvert sove der på dagtid for å gradvis venne henne til det, pluss at da slipper vi oppussing når hun er baby.. den tiden skal nytes :))) og så har vi et fint sted der alle babyting kan være i mellomtiden. og jeg er over gjennomsnittet intr i interiør og liker å ha ha ting på stell ;P he he.

koselig å høre at det er flere so mer i gang eller planlegger.. morro er det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...