Gå til innhold

Dere med barn på 1 år og mindre ang festing.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere behov for å dra på heisatur med jentegjengen eller i det hele tatt ha ferie fra barnet deres?

Jeg har absolutt ikke det, men en bekjent av meg maser stadig om turer på byen og festeturer til syden ol.

Jeg tenker litt at når man har fått barn så bør man være ferdig med å reise til syden ei uke for å feste.. En kveld på byen i ny og ne er noe helt annet .. Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på byen og festet når jeg hadde så små, men noe festetur til syden har jeg aldri hatt behov for. Var dog 1 uke i syden med mannen når minste var rundt 2 år. Det var helt uproblematisk. Men å reise med venner for å drikke meg full, det orker jeg ikke uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dra på byn å feste med venner 1 gang eller 2 i mnd, men noe heisatur med venner til syden vil jeg ikke. Skal 1 uke til syden med samboeren min neste sommer uten ungen, men hadde aldri reist med venner for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke behov for ferie fra barnet mitt. Men jeg kan innimellom ha behov for barnløs ferie. Men ikke når ungen er så liten. Jeg tok en barnløs ferie når jentungen var 5 og har ikke vært på barnløs ferie siden - nå er hun snart 9. Jeg var heller ikke i "syden for å feste", jeg var i Thailand - det ble en del alkohol - men det var ikke derfor vi var der. Det ble mye bading også liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke heisaturer med venner og orker ikke være borte fra min lille skatt (eller den litt større skatten for den saks skyld).

 

Vi går jo ut å spiser med venner og sånt da, men har alltid barnevakt hjemme hos oss, som reiser når vi kommer hjem igjen. Ellers hender det min niese på 15 er barnevakt og da pleier hun å sove over og stå opp med barna om morran (jeg ELSKER niesen min;))).

 

Flatfyll og rølpetur på byen var jeg ferdig med når jeg fikk barn. Andre må gjerne gjøre det hvis de føler for det, men jeg får ikke noe utav det lenger:)

Kan gjerne gå ut med min kjære og en ta øl og gå på kino, er ikke sånn at vi murer oss inne altså, men er stort sett bare snakk om noen itmer en kveld i ny og ne, også lengter vi oss gale hjem til barna begge to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er koselig å dra ut med venner en gang i blandt, sånn 1 gang i mnd til 1 gang annenhver mnd. Kjenner at det er godt å komme seg ut litt, selv om jeg får kjempe dårlig samvittighet på en måte også!

En ukes feste-tur til syden blir litt for dumt når man har barn syns jeg! Hvorfor har man barn i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt med måte. En liten husmorferie skader ingen, (så lenge babyen er hos oppegående far, evt andre babyen er trygge på). men tar man husmorferie hver måned er det jo ikke så bra. En fest i ny og ne skader heller ingen. Hver helg er jo noe annet. Man bør være ferdig med fyll til en viss grad, hvertfall flatfylla hver lørdag..

 

 

Jeg kunne fint dratt på en husmorferie en helg, kun avslapping, shoppe alene, og sove i mange timer uten å bli vekket hver time. Høres jo fantastisk deilig ut.

 

Det jeg ikke skjønner med de som fester hle tiden, er hvordan de får hentet seg inn igjen. Hadde jeg hatt barnevakt en helg, hadde jeg sovet, ikke drukket og blitt dårlig. :P Hadde jo aldri klart å hente meg inn igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn. Yngste er ett år. Kan ikke si at fester er det som tiltaler meg mest, men fra tid til annen er det godt å komme ut av huset. Siden minste ble født har jeg vært to ganger ute, ene gangen var jobbsammenkomst med mannen min (måtte være med siden han arrangerte det, mini var da 10 mnd) og andre gangen hadde jeg rund dag (når mini var nesten 1 år).

Savnet lillemann skrekkelig mye, men det var deilig å komme seg ut av huset!

 

Heisatur med venner har jeg ikke vært med på siden eldste ble født for 9 år siden. Ser ikke poenget med det, jeg er mamma! Hvorfor skal jeg reise bort fra barna mine for å feste? Har vært bortreist på jobbturer, men det er noe annet. Må det, ellers blir sjefen sur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...