lykkeliten1 Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Når er det mest vanlig å ha den ene UL man blir tilbudt som gravid? Vet det har vært litt snakk om det i media for en stund tilbake om at den var for sent....Uke 18, men noen mente den burde være i uke 12. Hva er virkeligheten nå om dagen? Har selv kommer til uke 5.
Trultetryne Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Ordinær ul er mellom uke 17 og 19. Jeg er i uke 7 og syns det virker som en hel evighet til!
viervindens Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Heia, Ordinær ul er som Rina sier, engang mellom uke 17-20. Dersom du ønsker ul før den tid må man som regel ha gode grunner for det, eller legge ut av egen lomme å foreta ul på privat basis. Det gjorde eg, og anger ikke det bitten! Helt fantastisk å se hjerte slå, men har fått henvisning også så kommer nok til å ha en ul til før eg runder uke 12. Privat ul koster rundt ca 500-1500 kr, alt etter hvor man bor i landet.
Briskeby Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Grunnen til at noen mener den bør være rundt uke 12,er at det er den eneste tiden man kan vurdere trisomier(f.eks Downs syndrom). I uke 18 ser man sjeldnere syndromer(ikke alltid man ser det rundt uke 12 heller selvfølgelig). Men om man vet at man uansett ikke ønsker abort om det er noe "galt" med fosteret,så er det jo ikke så farlig hvilken uke man tar UL i:-) Hovedargumentet for tidligere UL til alle, blir vel helst at sånn det er nå -så blir tidlig diagnostikk av syndromer noe for de som kan betale for det....og det er jo ikke helt rettferdig da. Lykke til videre i svangerskapet!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå