Miss_Mina Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 har nå sondert tråder her inne, bilder på nett, googlet og sjekket hjemmesida til emmaljunga uten at jeg egentlig er blitt noe klokere.. hva er forskjellen på mondial, duo edge og city crossen???? kan noen væresåsnill å forklare for meg??? på forhånd takk! ;-)
ragna+1 Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Mondial og edge duo er tilnærma like, mondialen er litt mere fancy.. City-Crossen er egentlig sportsvogn som du kan kjøpe bag til.. :-) Den er også lettere enn de to andre, og har ikke lufthjul, noe du kan velge om du vil ha på de to andre.. På denne kan du også velge å ha forskjellig farge på bag og sportsvogndelen.. Det kan du ikke på de to andre.. Bagen er også litt kortere og litt smalere på denne.. Jeg falt helt for Edge duo med lufthjul, siden jeg må regne med å bruke den ute i mye snø og slapsevær.. Det var sånn jeg fikk det forklart i butikken.. Håper du ble litt klokere.. :-)
Miss_Mina Skrevet 18. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2011 ja tusen takk, ble med ett mye klokere, men desto mere forvirret... hehe;)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 har du skjekka denne sida: http://www.barnevognguiden.no/ der fant jeg en side hvor man kan klikke på di emmaljunga sine vogn for å sammenligne. Men hun overfør forklarte jo i det korte. http://www.emmaljunga.com/index.php?no_rewrite=1&page=651&jamfor[]=4&jamfor[]=2&jamfor[]=1&go=OK Crossen kjøper ofte dei som er litt korte eller dei som vil ha lettere vogn. Siden duo er ganske så tunge.
ragna+1 Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Hvis du har mulighet, gå innom en butikk som selger Emmaljunga, og se litt på dem, prøv å trille dem, så ordner det seg nok.. :-) Var forvirra helt til jeg fikk sett på dem i butikken..
Miss_Mina Skrevet 18. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2011 sjekket sammenlignings skjemaet på emmealjungas hjemmeside, og kunne ikke se den helt store vektforskjellen, og må si at den løse myke bagen ser ganske tassen ut da.. (synes nå jeg..) venter februar barn i vinterpose, født av lange foreldre så tror det må bli duo edge eller mondialen slik jeg hadde sett for meg. men uansett lurt å sjekke dem ordentlig i butikk før jeg ringer sverige og bestiller så klart:) og tusen takk for gode svar fra dere!! det hjalp! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Jeg gidder ikke å finne nå men jeg tror at det er forskjell i noen cm i bredde på dei vogna. Og Crossen er jo minst av alle ja. Jeg også dro til butikken og snakket med damene der og trillet på vogna og kjente hvordan det kjennes ut. Det kan være lurest. Og dei vet så mye mere enn vi
ystelade Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Hei! Hadde Duo Edge til førstemann. Den er en traktor - på godt og vondt. Stor, solid, god plass og tryggheten selv. Minus er at den veier 18 kilo. Du tenker ikke så mye på det før du skal buksere den inn i bilen (merk; hvis den får plass i bilen da...) eller "humpe" den opp trapper. Men den er GOD! Nå har jeg kjøpt City Cross som snart skal tas i bruk av nr 2. Jeg merket meg at den veier mindre og ruver mindre - den ER mindre. Mindre bag, lavere og kanskje mindre stabil også? Blir spennende å se! Første gang kjøpte jeg Emmaljunga fordi jeg likte navnet (jada, det var sikkert naivt). Denne gangen kjøpte jeg samme merket fordi jeg var så utrolig fornøyd med den første. Ny fordi den gamle hadde stått ute og samlet masse rust og jordslag i stoffet. Når jeg sier ny så mener jeg selvsagt ikke NY NY, de koster jo en formue! Begge gangene har jeg trålt finn.no, snakket med folk og funnet fabelaktige vogner som er holdt godt. Duo Edgen ble gitt vekk til ei enslig firebarnsmor som trengte barnehagevogn.
Molly-Mus Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Har city crossen, og har vært veldig fornøyd med den. Har novemberbarn, og hadde citybagen fra fødselen. Lun og god. Min lille frøken er nok ikke av de største, men det var ikke noe problem med at citybagen ble for liten for henne. Vi brukte den, med dunpose, helt til hun var 7 1/2 måned. Da var det helt slutt på at hun ville ligge på ryggen å se i kalesjen. Hun ville opp i sportsdelen. Det er veldig lett å bytte fra city-bag til sportsdel, og på slutten av "ligge-perioden" klikket vi på den delen vi trodde passet best når vi skulle ut på tur, alt ettersom det var sovetid eller ikke. Kunne ikke tenke meg å ha en vogn som er større og tyngre å dra ut og inn av bilen. Selv om city crossen er en "lettvekter" er den mer enn tung nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå