Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var det fælt? Merket dere noe til kuttet? Bedøvelsen?

Jeg må sannsynligvis ha,da babyen ligger i sete....men jeg har helt angst for det kjenner jeg...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

merket bare at noen romsterte nede der. Hadde ikke smerter, bare litt ubehagelig. Men var jo mer opptatt av han som skrek med en gang det ble snittet. Fortsatt inni magen, men lungene funket som bare det :)

 

 

værste for meg var såret etterpå. men da kunne en jo trøste seg med lille nurket :)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg også voldsomt, hadde overhodet ikke noe ønske om snitt men måtte...

 

Det gikk over all forventning!

 

Bedøvelsen var ikke vond, et lite stikk i ryggen, ikke værre enn en blodprøve. Merket ingenting til snittet, da de plutselig løftet ungen opp trodde jeg de fremdeles bare drev å klargjorde litt jeg ;)

 

Fikk et blodtrykksfall da de begynte "pakke meg sammen" igjen, men fikk noe motgift av anestesilegen og ubehaget ga seg umiddelbart.

 

Smertene etterpå var også helt overkommelig, jeg hadde hørt skrekkhistoriene om de som måtte ha hjelp til å komme opp av senga i ukesvis, at det gjorde sinnsykt vondt å hoste, le, nyse osv. Ble positivt overasket.

 

Det var selvfølgelig vondt første uka, men ikke så det stoppet meg fra å stå opp selv, dusje, stelle babyen osv. Jeg hadde ingen problemer. Man har ikke samme typer nerver på innsiden som på utsiden, så det eneste som var vondt var det ytterste hudlaget, og det var en litt varm "brennende" smerte som var helt overkommelig etter et par paracet.

 

Det værste for meg var å måtte ta hensyn til såret i 6 uker (hadde en på 1,5 år som ventet hjemme) og at det tok 5 uker før såret sluttet å væske og faktisk grodde igjen. Selve snittet gikk altså kjempefint, tiden etterpå var litt gørr, men du overlever ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de klarer å sette spinalbedøvelsen riktig på første forsøk er det helt ok. Merker jo at de holder på, men ingen smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også ta det, fordi hadde baby i sete/tverrleie.

 

Må dessverre være ærlig med deg å si at det er det jævligste jeg har opplevd. Det ble gjort så mange feil, selv om det var et planlagt snitt. Så gruer meg voldsomt til den lille i magen skal ut.

 

Lykke til, håper du får en bedre opplevelse enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg tok keisersnitt etter 48 timer med rier, var skummelt når jeg kom inn p rommet, men hadde en lege som satt å fortlte ka som skulle skje å dette var veldi betryggande :) du blir spurt om du kan kjenne noe kaldt på magen din, kjenner du de ikke er du helt bedøvd å dei begynne ikkje etter at dei har kjent flere plasser :) einaste som ikkje var godt var var når eg fikk innsatt et kateter :S de var vel de verste med de før, men dagane etterpå blir harde, men du bør opp å gå så fort s mulig, eg tok ikkje så mykje smertestillande som eg kunne etter dei to første dagane. dei er dyktige dei som gjer de, å dei vil du skal føle deg tryggast muli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...