Gå til innhold

Er to referanser bra nok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på telefonreferanser.

Har skrevet opp tre jobber jeg har hatt. Den eldste hadde jeg fra 2006-2008. Så gikk jeg på skole og hadde jeg jobb ved siden av i 2009. Så hadde jeg en tredje jobb fulltid fra 2009-2010(i ca 8 mnd) før jeg begynte på høyskolen. Nå har jeg gått der i 1 år. Og tenkte å sette opp de to siste jobbene som telefonreferanser. De har begge sagt seg villig til dette da jeg sluttet, men tenkte å ringe de imorgen og minne de på dette siden det er en stund siden(skal nå på intervju på mandag).

Syns liksom det er greit å gi de beskjed og høre om det er greit at de fortsatt har de som referanser.

 

Søkte bare impulsivt på en jobb forrige uke og fikk overraskende nok en tlf sent fredag ettermiddag så ble litt stresset for skal på intervju imorgen tidlig. Så jeg håper virkelig at jeg får tak i de to tidligere sjefene mine imorgen før intervjuet. Huff vet jeg burde ringt de før, men trodde ikke jeg kom til å bli kalt inn, men satser på at de er på jobb. De sa uansett at de stod gjerne som telefonreferanse for meg, men ingen liker å bli overrasket 1-2 år etterpå vel..heheh..

 

Men pleier det å holde med to stykker? Den jobben jeg hadde fra 2008 vet jeg ikke om jeg vil sette opp, er så lenge siden. Eller jeg har jo dokumentasjon på at jeg har jobbet der osv, men føler det blir litt lenge siden å skulle drive å mase på sjefen der liksom. Har ikke snakket med henne på veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oki det er bra :) Ja jeg må krysse fingrene på at de er på jobb imorgen ellers dør jeg!! Ellers må jeg jo bare ringe de tilbake når de er på jobb igjen. Får ikke jeg tak på de, så får heller ikke den potensielle nye arbeidsgiveren tak på de heller. Men de ringer vel ikke samme dagen som intervjuet eller? Vet at begge disse arbeidsgiverene ikke har pleid å være på jobb hver dag, de har en dag fri innimellom..

Nei huff alt man skal bekymre seg for..

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...