Gå til innhold

Hvilken kaffemaskin anbefaler du?


..snøklokke..

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe oss en kaffemaskin, men dette er jo en hel vitenskap... Er det noen som er bedre enn andre? Ikke så viktig med melkeskummer, men så klart hadde det vært kjekt å kunne lage en cappuchino.. Men dere som har det, er det ikke vanskelig med renhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krups- veldig enkel å betjene og holde ren. Når jeg skal ha cappuccino eller kaffe latte har jeg først melk i en kopp, deretter senkes det en melkeskummer ned i koppen som steamer melka. Så kommer kaffen oppi. Den eneste rengjøringen som er nødvendig er å senke skummeren ned i et glass vann etterpå og "blåse ut litt".

 

Blir ikke like fin cappuccino som på kafe men helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker kaffemaskin til kapsler ville jeg kjøpt nespresso. En med melkeskummer:-)

melkeskummeren må vaskes/skylles under pennende vann etter bruk, og selve maskinen går man jo over med en klut innimellom, som alle andre kjøkkenapparater:-)

 

Hvis du skal ha en sånn som maler bønner og koker kaffen så har jeg ikke noen gode tips til deg. Men det er visst disse maskinene som virkelig gir god kaffe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt kaffemaskin og siden jeg er sånn som liker litt forskjellige kaffier (mocha, cappuchino, latte, kakao osv) så gikk vi for Doche Gusto. Der har du MANGE valgmuligheten når d gjelder kaffe men du bruker sånne pods og d er bare tørrmelk inni de så du får ikke den helt ekte melkesmaken. Men vi synes den er helt genial og veldig deilig at du slipper å rengjøre den så nøye. Er nok med avkalkning en gang i blant. Nespresso er også kjempebra, vi fikk beskjed om at den var litt "finere" når d gjaldt kaffesmaken og var veldig bra hvis du drakk svart kaffe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...