Gå til innhold

Barnefar flytter nå til samme by som meg... Og nå sier han-


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

at han skal se sønnen sin hver dag! Vi er ikke sammen og barnet er litt over året. Det er vel ikke normalt og da skulle treffe hverandre hver dag med barnet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hver dag trenger du ikke si ja til. 2-3 timer 2 karnsje 3 ganger i uka i en tilvenningsperiode og så eventuelt la han ha barnet alene denne tiden etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har truffet hverandre cirka annenhver til hver uke. Og nå vil han liksom se barnet hver dag, men hallo?!! Det går jo bare ikke! Jeg er sykemeldt så han mener vel at det bør jeg bare ha tid til, men ærlig talt? Jeg har jo mitt liv. Ikke synes jeg det er noe koselig og forholde meg til han heller, snarere tvert i mot. Han mener vi bør bli en familie selv om jeg sier at det ikke vil skje. De siste gangene jeg har møtt han har han prøvd seg på meg selv om jeg har sagt at Nei.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han kjenner barnet godt kan han jo ha barnet noen timer om gangen uten at du er tilstede.

Men ja 2-3 ganger i uka er nok. ta han med til samtale på familievernkontoret om han ikke kan forstå at dere ikke er sammen og ikke er en familie selv om dere begge er foreldre til barnet.

 

han kan overhode ikke forvente at han skal tilbringe tid med deg og barnet hver dag.

 

Om han er som min ex så er det ikke sikkert han gidder å ha så mye som 2-3 dager i uke samvær heller når han oppdager at du ikke skal være tilstede under samværet.

 

Min ex brukte nemmelig også samvær for å tvinge seg/lure seg tilbake i forhold med meg og var mer opptatt av meg en barna.

Så så fort yngste var klar for å være borte fra meg ga jeg beskjed om at han kunne hente hos meg da og da og levere da og da.

Da ble det plutselig ikke så intresant med hyppig samvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som han har lyst til å treffe deg mer enn barnet. Kjør hardt på samværsordning og "meld" deg ut slik at far og barnet får vært sammen uten deg til stede.

 

Han kan jo ta med seg barnet noen timer noen ganger i uka før dere begynner med overnattingsbesøk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han vil komme til å gjennomføre dette? Det kan jo hende at han er en mann med mange ord. Eksen her skulle jo ha alt fra full omsorg til delt omsorg og alt mulig. Nå har han mer enn nok med annenhver helg.

Du kan jo si til han at det vil bli vanskelig å få dette til og at dere får sette opp en avtale når han har flyttet. Han vil nok etterhvert merke at det ikke vil passe inn i livet hans å se sønnen hver dag. Han vil sikkert få seg ny dame, være opptatt med jobb og fritid og så vil dette helt sikkert løse seg av seg selv.

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Han kommer nok ikke til å klare å følge opp disse ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...