Gå til innhold

Når begynte du så smått med babyshoppingen?

Anbefalte innlegg

Ventet du med alt til etter ordinær ultralyd, eller begynte du litt før?

Klør i fingrene etter å starte med småtteriet, og jeg er bare 12 uker på vei ;) Tenker det kanskje er greit å fordele shoppingen litt da. Litt hver måned, istedenfor storhandling når det nærmer seg slutten.

Fortsetter under...

Jeg kjøpte den første lille bodyen i uke 16. Var kun for gøy, og for å dekke shoppebehovet litt. :) Var jo såå spennende.. Hadde ikke vært på ul.

Begynn når du vil, du kan jo fint kjøpe noe i nøytrale farger.

Ville kanskje ventet litt med de store dyre tingene, men det er jo greit å fordele det litt utover som du sier.

Husker jeg selv kjøpte seng i uke 25, for kom over et veldig godt tilbud. Var kanskej litt tidlig, men penger ble spart på det tilbudet.

Hadde strikket en del klær og ett teppe fra ca. 1,5 år før vi skulle begynne prøvingen.

Ja veldig planlagt.

Kjøpte også en del klær på salg før jeg ble gravid.

Og en del etter jeg ble gravid.

Kjøpte en reiseseng da jeg var 4 uker på vei og vognen da jeg var 19 uker på vei.

Er du ikke redd for å handle inn for tidlig hvis man mister?? så utrolig trist å måtte pakke ned igjen ting.. Jeg er 24 uker og tør ikke ennå.

Har listen og planene klare men ingenting i huset. Hadde ikke taklet å måtte rydde det bort igjen.

Annonse

Jeg var ikke redd for det.

Hadde jeg ikke blitt gravid ville vi prøvd å bli gravid på annen måte og hadde ikke det gått ville vi adoptert.

Hadde vi mistet ville vi prøvd igjen og igjen.

Hadde ingen ting gått ville jeg gitt det bort til noen vi kjente.

Men nå gikk det bra begge ganger og alte er bra:)

Kjøpte en sparkedress dagen jeg fant ut jeg var gravid ene gangen! var så glad at jeg bare måtte!!! :D 4 uker på vei da! Ellers har jeg prøvd å vente til ul, og vogn og sånn til etter uke 30! Men det er veldig greitt å være ferdig før du blir for stor da!! ;D

Men du skal jo kose deg med babyshopping! Gjør det når du føler for det ;)

Begynte vel å strikke litt før jeg i det hele tatt var gravid, og ønsket så gjerne å bli gravid.

Så ble jeg gravid og kjøpte et lite hentesett, en pose med bodyer og litt diverse (4-5 uker..?).og etter det noen søte bodyer hver uke som jeg fant på salg=)

Så mistet jeg (uke 9), men alt var nedpakket uansett, så tenkte ikke noe spesielt over det at jeg hadde noe liggende.

Men satte i gang og strikke på noe annet dill i mellomtiden.

Er nå i uke 20 + 3 og har alle hovedtingene utenom vogn. Men det er mest fordi vi ikke vet hvor vi skal plassere denne de neste 4 mnd..

Jeg valgte å heller kjøpe litt etter litt istedet for å "plutselig" måtte kjøpe vogn, seng, klær, stellebord og alt det andre alt på en gang og ut med flere tusen. Bedre å fordele utgiftene enn å ha en stor utgift.

For oss er ikke det farlig med plassen til ting og tang, da vi har det på det kommende barnerommet.

=) Man er vel forskjellige, noen kjøper alt på en gang når en er ganske nærme, mens andre liker å fordele det utover =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...