Gå til innhold

2,5 åring.. Avhengig av smokk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan avvenne smokkebruk? Min jente som fyller 3 år i januar, vil ofte ha smokken på dagtid, når vi skal til bhg, når vi skal fra barnehage.. Når vi kommer hjem skal hun ha den da og. Ellers blir det RAMASKRIK.

Dessuten sliter vi med bleieslutt. Hun nekter å ville sitte på do, sier selv hun er altfor liten.. hehe.. Huff.. Tips her? Stresser jeg for mye? Prøver å ikke la henne få smokken altfor ofte, får kommentarer fra andre om ikke hun er for stor for den smokken snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jenta mi var avhengig av puppen min frem til hun var 2 år. Men som forelder, så må man en gang sette en grense når nok er nok.

 

Nå er jo ikke akkurat det krise i ditt tilfelle, og jeg blir personlig veldig glad når jeg ser du begynner å jobbe med dette :) (Har en veninne med en sønn på 4 år som bruker smokk selv om tannlegen har sagt han MÅ slutte med smokken pga tannstilling og helsesøster sier han må slute på grunn av ordforåd, men hun GIDDER ikke ta kampen - noe jeg irriterer vettet av meg for uten at jeg egentlig har noe med det).

 

Hva med å si KUN natt - og ta den kampen?????? Det er du som er forelder og må sette grenser. Lykke tel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes absolutt hun er for stor for å gå rundt med smokk hele dagen. hva med å begynne med at hun bare får smokk når hun skal sove? kampen om smokken må du nesten bare ta en gang. ta ihvertfall ikke begge dele med en gang. hva med å venne henne på å ha smokken bare ved soving først, å når det er gjort så starte med bleieslutt? hun er ikke for liten ;) det er bare å prøve, prat med henne om det først, så hun er forbedredt :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet den kampen kommer på et tidspunkt uansett, og mener nå hun begynner å bli for stor. Er alenemor, så vet det kan være slitsomt å ta opp kampen med en i trassalder! Hun har et veldig godt språk, og jeg må til og med be henne ta ut smokken så vi kan høre hva hun sier. Alle de fine tennene er på plass, vil ikke de skal bli skjev ;) I bhg er det tydligvis ikke noe problem, der får de kun smokk ved soving. Vi får bare prøve å kutte den ut totalt da.. Takker for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...