Gå til innhold

Søke om permisjon hos arb.giver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres det? Hvordan går jeg frem? Og når må det gjøres? Må arbeidsgiver vite om jeg skal ha 100% eller 80 % permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med de der du jobber. Jeg jobber i kommunen og her er det et eget skjema som må fylles ut. Det blir bare sånn ca da, for jeg vet jo ikke når han blir født og om jeg "mister" noe permisjonstid. På mitt skjema måtte jeg skrive om jeg skulle ha 100% eller 80%, også har jeg bare fortalt de muntlig at jeg skal ta ulønnet permisjon i 3 ekstra måneder. Akkurat den søknaden får de seinere når jeg vet akkurat fra når jeg må ta den :)

Om det er noen frist å søke skriftlig det vet jeg ikke, vet bare at man er forplikta å si ifra om graviditeten muntlig 3 måneder før man går ut i permisjon. Jeg leverte den skriftlige søknaden denne uka, er 26+4 idag.

Skrevet

Jeg er 27+4, så tenker at det kanskje er på tide å ordne det snart. :P Får høre med de hvordan det fungerer. Å så må jeg finne ut om jeg skal ha 100 eller 80 %. Klarer virkelig ikke å bestemme meg for hva som er best. :(

Skrevet

Det lønner seg best økonomisk å ta ut 100 prosent perm - du får utbetalt litt mer tilsammen, enn om du skulle velge 80%. Dersom du er disiplinert og sparer litt hver mnd, er det mer fordelaktig å ta ut 100*% permisjon, for deretter å ta ut ulønna permisjon.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10090924

http://www.supermamma.net/2010/04/derfor-l%C3%B8nner-det-seg-a-velge-100-dekning-i-permisjonen/

Skrevet

Sjekk med arb.giver =)

Men jo, de trenger å vite hvor lang permisjon du skal ha, når du begynner og når du slutter. Og hvis det er de som betaler lønna i permisjonen så må de vite hvor mye lønn pr mnd de skal betale deg (100% eller 80%)

Du skal vel skrive en skriftlig søknad om permisjon, med alt av opplysninger, helst 2-3 mnd før termin slik at de har god tid på seg til å finne en vikar for deg den perioden du blir borte fra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...