Gå til innhold

Ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med erfaring fra tidligere, hvilke ammeinnlegg brukte dere og hvorfor?

Stooore avgjørelser skal tas her ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt sånne tynne tolags ullinnlegg på apoteket for å unngå brystbetennelse. Jeg bruker engangsinnlegg i tillegg. Buker da medela sine, fordi jeg føler at det ikke er så lett for på lekke utenfor på disse som andre jeg har prøvd (Boots, avent, natusan).

Jeg har også prøvd de tykke i ull fra apoteket, men synes de var vanskelige å rengjøre, da de skal varmes på ovn etc før vask for å få ut melken først.

Skrevet

Kommer litt an på om du lekker mye eller om du er veldig sår. Hvis du ikke lekker mye er ullinnlegg supert! Ellers er vanlige fra dagligvare helt ok. Hvis du blir veldig sår vil jeg anbefale medela fra aboteket. Ull er gull ytters uansett:) Nå har jeg strikka meg en hel haug med innlegg selv, i ubehandlet lanolinull og i melkefibergarn!

Skrevet

Har prøvd de fleste på markedet og jeg syns Chicco er de beste, hvertfall i begynnelsen. De har god oppsugingsevne, er myke og har ikke den "gnagende" kanten rundt som enkelte kan ha.(noe som ikke er så behagelig når man ikke er vant til å ha noe på brystet.)

Ellers funker de aller fleste greit sånn utover i ammeperioden. Men Natusan fraråder jeg, de er de eneste som loer og henger fast i brystvorta.)

Skrevet

Har ikke erfaring enda da, sitter å venter på at gutten skal komme dag 2 etter termin..

Har selv kjøpt inn noen ammeinnlegg i ull - "alle" anbefaler å bruke gigantiske ullammeinnlegg for å hindre brystbetennelse. Har kjøpt 2 (elller var det 3) par mener eg, så kjøper kanskje flere når bebisen kommer og etter hvilken eg liker best. Men om du lekker så må du jo ha noe under som tar i mot vesken - har fått en del prøver etter hvert, så tenkte å prøve meg igjennom de - i tillegg til å ha bestilt i bambus på ebay (billig), de skal vist være veldig gode - de er veldig myke og vaskbare, så har eg noen vaskbare fra boots apoteket. Tenker at det er bedre å prøve seg litt frem - for smaken er jo som baken, behovet også - så eg har jo ingen peiling på hvordan det blir for min del før en er oppe i det :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte ullinnlegg fra barnas hus. de var ikke så dyre som de på helsekosten og apoteket. har 4 åar som jeg bytter mellom der. skyller de opp på kvelden og tørker de over natta. bruker engangsinnlegg under som tar i mot det værste sånn i begynnelsen når man lekker mer. så har jeg klippet opp flanelsbleier som jeg legger helt ytterst. etterhvert har jeg ull innerst og flanellklut ytterst. Funket veldig bra for meg sist, så tenker det blir slik denne gangen også! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...