Gå til innhold

Vil gjerne snakkke med en jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 26 nå, å har bare vært hos legen min på kontroller, er veldig fornøyd med han da. Men har jo en del spørsmål ang fødsel å alt som har med det å gjøre, å da er det kanskje jordmor som egner seg best. Har legen min der jeg kommer fra, bor to timer derfra nå. Kan jeg ringe en jordmor selv, eller er det legen som henviser meg? Hvordan skal jeg gå frem?

Ha en fin søndag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet jordmor + min kommune og fikk opp et telefonnr.

Ringte selv. Opplyste om når tid jeg hadde forrige time og neste time hos legen, men likevel ville de ha meg inn midt i mellom.

Jeg spurte da om det ikke var litt for ofte -er jo 3. gangs og har ikke "krav" på så mange kontroller som en 1. gangs og det hadde de aldri hørt noe om.

De hadde aldri avvist noen og hos dem fikk jeg komme så ofte jeg hadde behov for det.

Skal til en annen jordmor enn hun som blir min faste, da hun skulle på ferie, og hun i telefonen syntes det var litt lenge for meg å vente til hun var tilbake.

FInn telefonnr selv, og bare ring, du trenger ingen henvisning..

Skrevet

Du ringer til den helsestasjonen som ligger nærmest deg. :) Det finner du sikkert i telefonkatalogen på nett. :) Der sier du bare at du er i uke 26 og ønsker en time hos jordmor, så får du det. :)

Skrevet

jeg ringte til jordmortjenesten i min kommune og fikk en jm da:)

Skrevet

Alle gravide har krav på å få gå til jordmor i svangerskapet. Det er opp til deg selv om du ønsker å gå bare til jordmor, bare fastlegen eller annen hver lege jordmor. Tror jeg leste et sted at det er lovbestemt at alle kommuner skal ha et tilbud om jordmor, men at det desverre ikke er alle som har.

Fastlegen min opplyste meg om dette første kontrollen jeg var på, og sa det var opp til meg om jeg ønsket å gå til han, bare jordmor eller begge to. Jeg har valgt begge, så skal annen hver gang. :)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!:) Har funnet nr til jordmor, å skal ringe i morgen å spørre om jeg kan få en time:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...