Gå til innhold

For oss med termin i April :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan vi dele erfaringer og symptomer :)

Aprilbaby: 29 år, venter mitt første barn rundt 18 April, etter nesten 2 år med prøving. Er nå i uke 10 og har "mistet" en del av symptomene jeg hadde i begynnelsen.. Noen flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg er også 29 år, og er også i uke 10+4, for å være nøyaktig.. ;)

Har også mistet litt av symptomene jeg hadde i begynnelsen, har vært en del kvalm og kjeeempetrett, men har nå blitt litt bedre.. :)

har vært på ul 2 ganger allerede og sett et lite foster og et hjerte som slo <3 En fantastisk opplevelse!!! <3 :)

Skrevet

Jeg er 26 år og venter mitt andre barn rundt 8. april. :) Hadde egentlig siktet oss inn på maibarn denne gangen, men jaggu klaffet det på første forsøk. Har ikke helt tracket på hvilken ukedag jeg går fra en uke og over i neste denne gangen, men er omtrent 11+1 eller +2. Snaaart over i 2.tri - gleder meg stort!!

Har vært fryktelig mye kvalm. Dette var nytt for meg, hadde omtrent ingenting av det sist... Men nå kjennes det ut som om kvalmen begynner å avta bittelitt, så da håper jeg den ekstreme trøttheten følger etter! Har en jobb som er veldig travel særlig nå i september, så det har ikke vært helt lett dette.

Skrevet

Andregangs på 24 år med termin 18. april. Er 9+6 i dag, går over i uke 10 i morgen. Gleder meg til de to neste ukene er over, så jeg slipper å skjule magen på jobben ;) Magen er mye større denne gangen, så det ikke utenpå klærne før i uke 20 sist.

Har vært fryktelig kvalm jeg også, og oppkast flere dager i uka. Var ikke kvalm i hele tatt sist, så spent om det er jente denne gangen da, var gutt sist. Veldig ulikt sist hvertfall, men har jo mer å henge fingerene i så det er vel ikke så rart at jeg er mer sliten denne gangen.

Skrevet

24 og venter første man :) er idag 12+0, så jeg stikker til andre trimester og håper å se alle dere der inne om ikke lenge. Har også mistet en GOD del av kvalmen og ernergien er på retur sammen men matlyst :), har sett på nurken to ganger allerede og GLEDERRRRRRRRRR MEG til neste gang <3

Skrevet

Arga: Jeg har også fått mage! Kjennes jo ikke ut som gravidmage enda da, men likevel la en kollega (som visste om graviditeten) merke til det forleden dag...

Jeg fikk også gutt sist, veldig spent på om det er jente denne gangen! Godt poeng det der med at man har mer å henge fingrene i nå enn sist, det stemmer godt for min del også. Er kanskje ikke flink nok til å høre på kroppen når det er på tide å roe ned litt...

Har dere begynt å fortelle til omgivelsene at dere er gravide enda? Her er det mange som vet allerede. Fortalte det tidlig til sjefen, siden jeg var så dårlig at jeg kastet opp flere ganger på jobb for noen uker siden. Så har det ballet på seg, gidder ikke lenger finne på dumme unnskyldninger, lettere å bare fortelle sannheten... Selv om jeg synes det er veldig tidlig! Hva med dere?

Skrevet

36 år, og er 11 uker i mrg. Har ei jente på 16 mnd, så rekker egentlig ikke å tenke så mye over at jeg er gravid... Bortsett fra magen som kom med det samme (allerede brukt gravidbukser i tre uker...), har jeg omtrent ingen andre symptomer. Men vi så et lite bankende hjerte for et par uker siden og skal på ny ul på torsdag (følges opp ekstra pga fosterskade m/senabort i 2008), så håper ting fortsatt er på stell...

Lykke til, jenter:-)

Skrevet

Hei jenter! Kjekk tråd dette her:) 29 år og første, som jammen meg, har tatt sin tid å lage, men bedre seint enn aldri:) Har termin rundt 27 april så det er helt på tampen til å bikke mai. Blir veldig misunnlig av å se hvor langt dere har kommet så gleder meg til jeg kan si det samme. Synest tiden går veldig sakte! Er idag 8+3 og fikk tidlig ul her for ei uke siden. Fikk da se et hjerte som banka å slo og en liten spire som var eksakt så stor den skulle være ihht antall dager, så det var kjekt:) Til å være førstegang så synest jeg allerede magen har blitt større, så det er veldig slitsomt å gå rundt å trekke inn magen i løpet av arb dagen. Har ikke fortalt noen enda om svangerskapet, og gleder meg til den dagen vi kan slippe jubelen ut offentlig:)

Skrevet

Hei :)

Har termin 21 april, er 10+3 nå. Formen er grusom.. trøtt, kvalm, sliten. Dette blir vårt tredje barn. Vi har en gutt på 5 år, og en jente som blir 3 år i april. Har ikke fortalt det til så mange, kun foreldrene mine. Dette blir helt klart siste runde for vår del. Har en mann som jobber mye. Har ikke vært på UL endda. Heller ikke vært hos lege eller jm. Skal kontakte legen i uke 12 tenkte jeg.

Skrevet

Har temin rundt 22-24 april, ikke helt sikker. Er vel ca 9 uker på vei eller noe i den duren. Er i kjempefin form, akkurat som forrige gang. Magen er kommet mye tidligere enn første gang jeg gikk gravid. Er 32 år og har en gutt på 15 mnd :)

Skrevet

Jeg er 24 år og venter nr.2, har ei jente på 15 mnd fra før. Hadde sett for meg at det skulle bli litt større mellomrom mellom dem, men jaggu blei det klaff på første forsøk, så jeg rekker akkurt å jobbe 6 mnd før jeg skal ut in ny perm;) Mine symptomer har i hovedsak vært TRETTHET og enorm appetitt. Gleder meg til å få litt mer energi. Jeg fikk også noen blanke dråper melk fra puppene (allerede ved positiv test), selv om jeg slutta å amme da vesla var 7 mnd. Andre som har opplevd dette? Til tross for den enorme appetitten har jeg heldigvis bare gått 1 kg opp til nå. Har termin 24. april og er 9 uker idag. Skal til legen i uke 11 og ultralyd i uke 12. Bare jeg og mannen som vet det enda, regner med omverdenen får vite det om alt er ok på ultralyden:)

Skrevet

ipeggy: Har fortalt det til flere jeg også... Sjefen måtte vite det tidlig siden jeg kasta opp flere ganger på jobb. Mine nærmeste venner vet det, mannens nærmeste venner, foreldrene våre, søstra mi. Mangler mannens søsken, og våre besteforeldre så kan det bare komme ut. Men tenker å vente til etter uke 12 med de andre da.

Har ikke melk i puppene ennå jeg nei, men tror ikke det er uvanlig. Leser jo om mange som har det. Er jo 3 år siden jeg slutta å amme nå da, så lenge siden her.

Skal på første kontoll når jeg er 12+3, og det blir hos legen. Så får vi se etterpå.

Skrevet

Hei!

Jeg er 34 år, venter mitt første barn. Er 10 + 4 i dag og kjempekvalm. Oppmuntrende å se at noen av dere begynner å bli kvitt kvalmen allerede. Jeg kaster ikke opp, gjør alt for å unngå det. Men er stort sett kvalm hele ettermiddagen og kvelden. Gleder meg til det går over!

Skrevet

Jeg er 28 år og har termin 3.april. Har en sønn fra før. Det blir nøyaktig 2 år mellom barna. Har vært mye kvalm og trøtt og sliten. Men er i bedre form nå. 12 uker om få dager:)

Skrevet

Heisann;)

Jeg er 28 år,og gravid med min nr 3,har en gutt på 6 og en jente på 4 fra før:)Det har vært litt frem og tilbake ang min termin,men ved sist ul sa han slutten av april,ca 28/29:)Så jeg er litt i April og litt i Mai;)

Er kvalm,uopplagt,uggen konstant,trøtt men sliter med søvn:s

Håper det vil avta om noen uker:),gleder meg til å komme over de første 12:)

Skrevet

Har det akkuratt likt deg apriltroll, kvalmen hele dagen og går bare å brekker meg. Men har frem til idag bare spydd 1 gang så håper det blir med deg. Føler kvalmen er veldig hemmende, svelger å svelger og får mye spytt i munnen. Håper så det går over, for er det ikke meningen vi snart skal kose oss litt i svanger skapet da?? Og hvor er dennne gløden som alle snakker om? Jeg er jo bleik og grønn i tryne hver dag! Hmf..

Skrevet

Da er vi så å si like langt lillalisle:) Har fått termin 27 april, men hjulet til fastlegen min kan like gjerne mene 1 mai så vi får se. Jordmor mente iallfall at så langt stemte spiren på en prikk med termin 27 april, men mye kan jo forandre seg. Og går eg overtiden er det iallfall ingen tvil hvilken md det blir:) Blir spennende å se om vi får noenlunde samtidig:)

Skrevet

Hei!

Er 34 år og venter barn nr. 2 ca. 8. april. Førstemann er snart 7 år og veldig klar for å bli storebror! :) Er gravid med ny mann og dette blir hans første barn, så vi gleder oss veldig. Er i uke 11 nå og har få symptomer etter at kvalmen gikk over for et par uker siden. Nå går jeg bare og gleder meg til å kjenne liv der inne :)

Skrevet

lullaby: Da har vi termin samme dag! :) Du har kanskje bedre styr på uker og dager enn meg, så hvor langt har vi kommet nå? :D Hehe...

Skrevet

Hei.

Jeg er 27år og venter nr to nå. Har en gutt fra før på 5år, så det er lenge siden sist. Ble gravid på første "forsøk". Har vært kvalm og ekstremt trøtt.Håper på å komme litt ovenpå igjen nå etterhvert.

Skrevet

Aprilbaby her og :) Jeg er 26 år og gravid med nr 2 og termin er 25.April. Var på tidlig UL i dag for å finne ut hvor langt på vei jeg var og det var stor stas å få se det lille hjertet banke:) Jeg har mye mer symptomer denne gangen med ekstrem trøtthet og mye kvalm. Kan sove hele dagen om jeg har mulighet, men det går jo ikke! Skikkelig dårlig matlyst men allikevel har jeg gått opp 4 kg allerede!!

Skrevet

April her og ,23 for å være mer nøyaktig :) Jeg er 32 år og venter nummer 4, Jeg har 3 fra før på 11( snart 12), 7 og 5 fra før, men det blir sambos 1 :)

Har vært en del kvalm, og ekstremt trett :)

Og jeg har måtte fortalt det til mange, for har mage som stikker ut allerede , var å kjøpte gravidbukser i går - klarer ikke at det strammer!!

Har ennå ikke lagt påmeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...