Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 På torsdag den 15 dro jeg på leie sjekk hos jordmor i halv 1 tiden, uvitende om hva som skulle skje iløpet av natta;-) jeg var redd for at han hadde snudd seg, og ikke ville snu seg tilbake igjen. Jordmor ble også usikker når hun kjennte på magen og ville ha meg inn på UL på mandag den 19. Kvelden kom, og dattra mi var uvanlig vanskelig å legge denne kvelden(hun måtte ha fått teften av noe kanskje?). Jeg bredde over dyna og sa god natt for 5-6 gang, og kjente plutselig at noe kom der nede. Tenkte det var en big load med utflod egentlig, hehe. Gikk på do og det kom ei lita "kule" med vann, såg neddi do og såg de berømte flakene, jeg fikk litt små sjokk for jeg skjønnte jo at det var vannet.. Måtte virkelig tenke litt før jeg kakket i veggen på badet slik at samboer kom. Han tenkte vel at det var tomt for dopappir han:-P jeg sa at jeg trodde vannet hadde gått, han ble stille og holdt hånda for munnen.. Det kom mer, og da var det ikke tvil. Vi fikk komme inn på føden for sjekk siden jeg var usikker på leie. Heldigvis og takk og lov var det hodeleie:-) vi fikk overnatte, og jeg kjente at riene begynte i ca 4-5 tiden. De var ganske snart veldig sterke, uregelmessige men alldri mer enn 5 min mellom. De første 4 cm gikk langsomt og hadde ofte og veldig harde rier, trodde jeg nesten besvimte på toppene:-P jeg fikk masa meg til epidural når det var 4-5 cm. For de riene jeg hadde var uutholdelige allerede, mye hardere enn med dattra mi første gang.. Det var godt med epidural. Men kun 1 time etter den var satt så kom presseiene plutselig! Jeg kjente hodet komme og samboer måtte løpe å hente jordmor. NÅ kan jeg endelig si at jeg vet hvordan pressrier kjennes ut!! Hoho!! Han var ute på noen få press og det var sååå godt! Kl:18:37 den 16 kom lillebror til verden 2 uker før termin. 2530 g og 46 cm! 31 rundt hodet. Bitteliten iforhold til dattra mi som var gjennomsnittlig:-). Utrolig harde rier denne gagen, men så godt å bli fortere ferdig!:-D nå koser vi oss og prøver å få til amming<3. Lykke til alle sammen som snart går inn i fødsel, smertene blir fort glemt;-)
Tre små troll :) Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer så masse med lille gutten! Og så deilig å føde før termin! Gjorde du det sist også?
Bolla med 2 små <3 Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer med prinsen! Kos dere
Mamma i lykkerus Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Heldiggrisen! Jeg sitter her jeg da med 13 dager igjen.. Nå forsvinner alle de som har vært mest aktive her inne, kanskje på tide å lokke med seg gubben inn på soverommet for å modne litt! Håper alt er bra med dere! Og håper du kan sende meg litt fødestøv! Ses på småtroll om noen uker! ;)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Åh... gratulere smurfefamilen ) Å lykke til videre.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 18. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2011 tAkk alle sammen:-D sisst ble jeg satt i gang 7 dager over, og hun kom 9 dager over. Så dette var veldig uforberedt, men veldig velkomment:-) sender maaasse fødestøv til dere!!
Tre små troll :) Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Da er det jo håp for de som har gått over tiden før da!!
september troll på vei;) Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 hurra og gratulerer!
♥ Min engel ♥ Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer så mye Jeg har nå 14 dager igjen, samme som din egentlige termin, så jeg håper jeg også går i fødsel før tiden Kose dere masse )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå