Gå til innhold

Mannen her har søkt pappaperm fra begynnelsen av desember, da er snuppa 21 mnd. Noen mulighet for at han IKKE kan få det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han venter på svar fra nav og har fått godkjent fra jobben. Barnet går i barnehagen, men han skal ha henne hjemme noen dager i uka og kortere dager. Grunnet nyoppstartet bedrift MÅTTE han vente med pappapermen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ikke tidligere har søkt om utsettelse, er det fare for at han ikke får den. Men om han tidligere har søkt om utsettelse inntil 3 år, er det ikke noe problem. Skal pappaermen utsettes og ikke tas direkte i forbindelse med den "vanlgie" permisjonen, må det alltid søkes om dette før den "vanlige" permisjonen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig vil han få avslag. Dersom man skal utsette fedrekvoten må man gjøre det før mor er ferdig med sin del.

 

Min mann mistet fedrekvoten med første barnet vårt da han søkte for sent. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mistet 4 av ukene siden han ikke søkte om utsettelse grunnet dårlig info, men søkte om utsettelse da han fant det ut

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han fått tilbakemelding fra nav på utsettelsen da? Det har vært ulik praksis ang dette, men om du går inn på nav.no sine sider, så ser du at det nå er åpnet opp for at foreldre får klage på akkurat dette.

 

Dere kan jo evt klage, henvend deg deg til nav for hvordan dere skal gjøre det. Hvem vet, kanskje får dere tilbake alt??

 

Sjekk www.nav.no :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må også ha jobbet 100% Min samboer hadde bare 80% stilling i helsevesenet og fikk derfor underkjennt utsettelsen :( Ikke fatter jeg hvorfor det skal ha noe og si. Men heldigvis var det "bare" snakk om 14 dager for vår del som ikke var brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...