abella Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Det er spesielt på morgenskvisten at hun er så tett at hun nesten ikke får puste. Tenkte på saltvannsspray, men da får de vel i seg en del salt og det skal de vel ikke ha??? Og så mener jeg å huske at den sprayen har ganske kortvarig effekt? Noen andre tips til hvordan stakkars lille vesla kan få puste bedre?
Bad habits har tre små Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Saltvannsspray er fint (og helt ufarlig) å bruke for å løse opp det som er i nesen. Etterpå kan du bruke en "snørrsuger", som du får kjøpt på apoteket. Tidligere anbefalte man å bruke morsmelk både til drypping av øyne og nese, men nå anbefales like gjerne saltvannsspray.
lille frø, mor til to Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Min lille frøken har vært forkjølt siden hun var en uke gammel. Jeg bruker salvannsdråper. Lar henne ligge litt på ryggen etter det og så løfter jeg henne opp og ammer slik at snørret får kommet ut. Har også pute under hodet hennes slik at hun ligger med hodet opp. Det hjelper litt. Ellers er det bare helt fælt å se den lille forkjølt. Og det er ikke så mye man kan gjøre med det. God bedring til den lille;-)
una1 Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Det er lurt å bygge opp hodeenden på senga med ett par bøker eller klosser under den enden av senga evt bagen om hun ligger i den. Ellers er det nok bare saltvann og nesesuger som de andre her har skrevet som kan hjelpe. Morsmelk i nesen kan klumpe seg og gjøre at det blir enda tettere.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Helt ufarlig og bruke saltvanns spray eller dråper du drypper inne med en 1 ml sprøyte. Og du kan bruke det ganske så mange ganger i døgnet i den "akutte" fasen....... Ellers som de sier over her, bygg opp hodeenden litt, dette hjelper godt på dreneringen:) Blir det riktig ille, ta kontakt med sykehuset så får dere komme inne eller hente et slikt jordmorsug, dette tar godt bort snørr:)
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Rhinox har noen nesedråper man kan bruke fra nyfødt-alder i følge pakningsvedlegget. Du kan jo bruke det den tiden på døgnet hun er verst, og ellers dryppe med morsmelk eller saltvannsdråper. Å bruke spray er ikke anbefalt til så små, bruk heller dråper.
valkyrien Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Du sier at hun er verst på morgenen... Har du sjekket om hun kan være allergisk for noe på soveplassen? Dun er det mange som reagerer på, ellers så kan det være støv i madrassen osv. Ellers så var Otribaby saltvannspray gull for vår del
abella Skrevet 18. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2011 Takk for mange gode råd, får ta en tur på apoteket. Det er virkelig ille, hun får nesten ikke puste.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 vi har vært avhengige av saltvannsdråper lenge..mye tett i nesen.. vi drypper og løfter han opp og lar det virke litt før vi suger opp det som måtte løse seg opp med en sånn nesesuger:) funker fint her....
Malene & 2 1/2 små Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Hei! Min gutt var også forkjølet da han var 3 uker.. Jeg sprutet morsmelk i nesa, og etter en stund sugde jeg ut snørra ( med en nesfrida nesesuger - den får du kjøpt på babyshop)..hehe..høres skikkelig ekkelt ut. Saltvann funker også, men jeg synes morsmelk virket best. Tips : ta de små flaskene det er saltvann på, og fyll morsmelk på - da er det lettere å få spruta inn melken. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå